Pokud zaviní havárii vozidlo, které je nepojištěné, pak vám škodu vyplatí Česká kancelář pojistitelů z garančního fondu, který nahrazuje pojišťovnu viníka. Jde o plnění ve stejné výši, jako by bylo auto pojištěné. Česká kancelář pojistitelů bude škodu následně vymáhat na viníkovi nehody. Mezi nepojištěná vozidla se řadí také odcizená vozidla. Pokud vás nabourá vozidlo, jehož majitel nemůže nahlásit škodu své pojišťovně, je třeba sepsat protokol o nehodě, zajistit značku vozidla, vše si nafotit a zajistit další podrobnosti proto, aby bylo možné nehodu ohlásit České kanceláři pojistitelů.
Z povinného ručení se platí škody na cizím majetku, z havarijního pojištění zase na tom vlastním. Tak by se dala ve zkratce shrnout náplň obou typů pojištění. Jenže co když se vám klasické havarijko vzhledem ke stáří vozu nevyplatí, a přesto chcete zůstat chráněni alespoň před nepříznivými povětrnostními vlivy, vandalismem nebo třeba zvěří? Odpovědí může být mini havarijní pojištění.
Už je to zase tady: čeká vás technická na motorku. Připravili jsme přehledný manuál, který poradí všem motorkářům, jak často absolvovat STK, co všechno předem zkontrolovat a co bývá nejčastější příčinou neúspěšné kontroly. Připomeneme, jaký postih hrozí při jízdě bez platné technické a co jsou to homologované součástky.
V České republice žije přes 2 miliony důchodců a velká část z nich stále aktivně řídí. Pro mnoho seniorů zůstává řízení klíčem k nezávislosti – pomáhá jim zůstat v kontaktu s rodinou, nakoupit si nebo dojet k lékaři.
Kde vzít záznam o dopravní nehodě?
Co se stane s pojištěním, když změním registrační značku?
Jak na sjednání povinného ručení online?