Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je povinné pojištění. To znamená, že bez povinného ručení nemůže auto jezdit na veřejných komunikacích. Za provoz vozidla bez povinného ručení se řidič vystavuje nebezpečí v podobě pokuty.
Povinné ručení nechrání vaše vozidlo, ale hradí se z něj škoda, kterou způsobíte jiným. Pro ochranu vašeho vozidla slouží havarijní pojištění nebo různé kombinace připojištění v povinném ručení.
V rámci povinnéhu ručení si klient musí zvolit limity krytí. Zákonné minimum je 35 milionů pro újmu na zdraví a škodu třetích stran. Byť se taková částka může zdát vysoká, škoda způsobená při hromadné nehodě na dálnici se může vyšplhat do astronomických částek. Z této částky se nehradí jen fyzická škoda, ale i ušlý zisk v důsledku škody a újma na zdraví a její následky. Proto doporučujeme limity nastavit vždy vyšší, nemusíte se bát, cena vyšších limitů není vysoká.
Jste-li motorista, pak pravděpodobně máte povinné ručení, protože vám zákon ani neumožňuje jej nemít. Je to v podstatě pojištění odpovědnosti za to, když způsobíte někomu jinému škodu. I když může být otrava ho platit, nakonec vám může ušetřit nemalé náklady, které byste jinak museli hradit z vlastní kapsy.
Obchodníci s energiemi často obcházejí zákon zvyšováním cen při automatickém prodloužení smlouvy či omezením platnosti sjednaného ceníku. Vyplývá to z tiskové zprávy Energetického regulačního úřadu, na který dorazilo velké množství stížností od spotřebitelů. Bude se teď muset zabývat celou řadou návrhů na mimosoudní řešení sporů.
Další dobré zprávy do českých domácností. Po divokém loňském roce se od letošního února konečně začalo blýskat na lepší časy a poskytovatelé energií od té doby už několikrát snižovali ceny za elektřinu i plyn. Například Centropol celkem čtyřikrát, od června u něj navíc dojde k dalšímu snížení. Je tak s cenami už relativně hluboko pod zákonným stropem, který vláda schválila loni na podzim.