V oblasti pojištění, konkrétně u povinného ručení, malus označuje penalizaci pro řidiče, kteří způsobili dopravní nehodu nebo mají časté pojistné události. Tento systém je navržen tak, aby odměňoval bezpečné řidiče a penalizoval ty, kteří častěji způsobují škody. Malus se obvykle projevuje v podobě vyššího pojistného, což znamená, že pojišťovna při vyhodnocení škodního průběhu připočítá k základnímu pojistnému přirážku. Tento přístup je součástí systému bonus-malus, kde bonus znamená slevu pro řidiče bez nehod, zatímco malus zvyšuje cenu povinného ručení pro ty, kteří způsobili škody. Systém není definován žádným zákonem, záleží tedy jen a pouze na vaší pojišťovně

Škola smyku nebo kurzy pro začínající řidiče… Co takhle pojmout letošní Vánoce trochu jinak a místo tradičního roláku, ponožek nebo obálky s penězi darovat svým blízkým větší bezpečí za volantem? Na trhu najdeme řešení pro začínající i pokročilé řidiče, tak na ně pojďme kouknout trochu podrobněji.

Řízení, auta a vše s tím spojené bývá ještě dnes mnohými považováno za doménu mužů. Na ženy za volantem a jejich řidičské či parkovací dovednosti pořád vzniká řada vtipů. Ve skutečnosti si ženy sice možná méně věří, současně ale tolik nehavarují ani nepáchají bodové přestupky. Vyplývá to z řady průzkumů a statistik.

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.