V oblasti pojištění, konkrétně u povinného ručení, malus označuje penalizaci pro řidiče, kteří způsobili dopravní nehodu nebo mají časté pojistné události. Tento systém je navržen tak, aby odměňoval bezpečné řidiče a penalizoval ty, kteří častěji způsobují škody. Malus se obvykle projevuje v podobě vyššího pojistného, což znamená, že pojišťovna při vyhodnocení škodního průběhu připočítá k základnímu pojistnému přirážku. Tento přístup je součástí systému bonus-malus, kde bonus znamená slevu pro řidiče bez nehod, zatímco malus zvyšuje cenu povinného ručení pro ty, kteří způsobili škody. Systém není definován žádným zákonem, záleží tedy jen a pouze na vaší pojišťovně
Bez online map už mnozí z nás na cesty vůbec nevyrážejí. Dávejte si ale dobrý pozor, jakou navigaci do mobilu volíte. Zejména při cestách do zahraničí. Třeba v Česku velmi oblíbený Waze vám tam může způsobit velké problémy. Kde všude a proč je jeho použití zcela zakázané, nebo minimálně lehce na hraně zákona?
Stačil jeden kamínek a máte na skle prasklinu. Oprava v servisu stojí i přes tisíc korun – ale co když to zkusíte sami? Pojďme se podívat, kdy má domácí oprava smysl, co k ní potřebujete a jak opravit čelní sklo svépomocí krok za krokem. A také proč i při drobných prasklinách dává smysl přemýšlet o připojištění skla.
Pojištění majetku je u nás poměrně běžným produktem, sjednané ho mají asi dvě třetiny Čechů. Z dat pojišťoven ovšem vyplývá, že řada domácností a nemovitostí je podpojištěná. Co to přesně znamená, jaké s sebou podpojištění nese rizika a jak s tím může pomoci indexace pojištění?