Dali jsme dohromady návod obsahující 4 kroky:
1) Uzavření kupní smlouvy
2) Evidenční kontrola na STK
3) Povinné ručení
4) Zápis do registru vozidel
Pro přepis na úřadu potřebujete:
Tento úkon je nutné dokončit do 10 dnů od podpisu smlouvy a do 30 dnů od evidenční kontroly.
Když začne stoupat hladina vody a valí se do domů, málokdo řeší, jestli jde o povodeň nebo záplavu. Ale v očích pojišťovny je tenhle rozdíl zásadní – a často rozhoduje o tom, zda vám uznají pojistnou událost.
Elektronické dálniční známky jsou ve spoustě ohledech skvělá věc. Nemusíte je nikam lepit, koupíte je klidně na poslední chvíli, a navíc ještě z pohodlí domova. Online prostředí je ovšem živnou půdou pro nejrůznější podvodníky – a nákup dálničních známek není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Problém je, že zákon je na ně krátký.
Z povinného ručení se platí škody na cizím majetku, z havarijního pojištění zase na tom vlastním. Tak by se dala ve zkratce shrnout náplň obou typů pojištění. Jenže co když se vám klasické havarijko vzhledem ke stáří vozu nevyplatí, a přesto chcete zůstat chráněni alespoň před nepříznivými povětrnostními vlivy, vandalismem nebo třeba zvěří? Odpovědí může být mini havarijní pojištění.
Jak změnit povinné ručení?
Povinné ručení lze změnit podle určitých pravidel.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?