Kupní smlouva je určitá pojistka pro obě strany, jak prodávajícího, tak kupujícího, že celý obchod proběhne bez větších rizik a potíží.
Kupní smlouva je při koupi či prodeji ojetého vozu nejdůležitější dokument. Pokud je správně sepsána, výrazně snižuje rizika spojená s koupí i prodejem vozu. Smlouva by měla obsahovat:
a) Identifikaci obou stran - kupujícího a prodávajícího (jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, popřípadě název firmy, adresa sídla, IČ a DIČ)
b) Identifikaci vozidla - značka, model, datum první registrace, VIN kód, barva, poznávací značka
c) Počet najetých kilometrů vozidla
d) Kupní cenu včetně popisu smluvené slevy a způsobu úhrady (u bankovního převodu doplňte do smlouvy datum, do kterého je kupující povinen kupní cenu uhradit). U kupní ceny nezapomeňte na uvedení měny
e) Detailní popis technického stavu vozidla - vady karoserie, poškození interiéru, nefunkční prvky výbavy, závady pohonného ústrojí, stav brzdové soustavy apod. (čím detailnější popis, tím lépe)
f) Seznam příslušenství prodávaného vozidla - náhradní klíče, servisní kniha, sada zimních kol, nosiče apod.
V České republice žije přes 2 miliony důchodců a velká část z nich stále aktivně řídí. Pro mnoho seniorů zůstává řízení klíčem k nezávislosti – pomáhá jim zůstat v kontaktu s rodinou, nakoupit si nebo dojet k lékaři.
Pojistné podvody představují stále větší výzvu nejen pro pojišťovny, ale i pro celou společnost. Meziročně jejich objem pozvolna narůstá. Způsobují finanční ztráty, které se promítají do vyšších cen pojištění pro poctivé klienty. V tomto článku se dozvíte, co je to pojistný podvod, jak probíhá nahlášení pojistné události a jak v praxi funguje prevence a odhalování podvodů. Zaměříme se také na roli institucí, jako je Česká asociace pojišťoven.
Velké technické průkazy se od roku 2024 staly minulostí, dopravní úřady už je nevydávají. Dříve přitom byly důležitou součástí každé technické kontroly vozidla, protože se právě do nich zapisovaly důležité údaje a termíny. Jak to probíhá dnes?