Kupní smlouva je určitá pojistka pro obě strany, jak prodávajícího, tak kupujícího, že celý obchod proběhne bez větších rizik a potíží.
Kupní smlouva je při koupi či prodeji ojetého vozu nejdůležitější dokument. Pokud je správně sepsána, výrazně snižuje rizika spojená s koupí i prodejem vozu. Smlouva by měla obsahovat:
a) Identifikaci obou stran - kupujícího a prodávajícího (jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, popřípadě název firmy, adresa sídla, IČ a DIČ)
b) Identifikaci vozidla - značka, model, datum první registrace, VIN kód, barva, poznávací značka
c) Počet najetých kilometrů vozidla
d) Kupní cenu včetně popisu smluvené slevy a způsobu úhrady (u bankovního převodu doplňte do smlouvy datum, do kterého je kupující povinen kupní cenu uhradit). U kupní ceny nezapomeňte na uvedení měny
e) Detailní popis technického stavu vozidla - vady karoserie, poškození interiéru, nefunkční prvky výbavy, závady pohonného ústrojí, stav brzdové soustavy apod. (čím detailnější popis, tím lépe)
f) Seznam příslušenství prodávaného vozidla - náhradní klíče, servisní kniha, sada zimních kol, nosiče apod.
Z povinného ručení se platí škody na cizím majetku, z havarijního pojištění zase na tom vlastním. Tak by se dala ve zkratce shrnout náplň obou typů pojištění. Jenže co když se vám klasické havarijko vzhledem ke stáří vozu nevyplatí, a přesto chcete zůstat chráněni alespoň před nepříznivými povětrnostními vlivy, vandalismem nebo třeba zvěří? Odpovědí může být mini havarijní pojištění.
Už je to zase tady: čeká vás technická na motorku. Připravili jsme přehledný manuál, který poradí všem motorkářům, jak často absolvovat STK, co všechno předem zkontrolovat a co bývá nejčastější příčinou neúspěšné kontroly. Připomeneme, jaký postih hrozí při jízdě bez platné technické a co jsou to homologované součástky.
V České republice žije přes 2 miliony důchodců a velká část z nich stále aktivně řídí. Pro mnoho seniorů zůstává řízení klíčem k nezávislosti – pomáhá jim zůstat v kontaktu s rodinou, nakoupit si nebo dojet k lékaři.