Jak se tyto tři pojmy liší?
Na pojistné smlouvě o pojištění vozidel mohou vystupovat mimo pojistitele (pojišťovny) až 3 další osoby - pojistník, provozovatel a vlastník.
Pojistník je ten, kdo uzavírá pojistnou smlouvu
Provozovatel je ten, kdo vozidlo užívá. Pozor - novela silničního zákona z roku 2024 upravuje i zákon o povinném ručení. Dříve byla povinnost zajistit pojištění vozu na vlastníkovi. Nově je to výhradně provozovatel, kdo je povinnen zajistit povinné ručení vozidla. V naprosté většině případů je vlastník shodný s provozovatelem, proto k žádné faktické změně nedochází. Rozdíl změna představuje převážně u vozidel na leasing, kde v některých typech leasingu je vlastníkem leasingová společnost a provozovatelem leasingový nájemce.
Vlastník je vždy uveden ve velkém technickém průkazu.

Vozidla s alternativním pohonem se stala nedílnou součástí našich silnic, elektromobily nebo hybridy tady potkáváme dnes a denně. Pokud svůj první elektromobil zvažujete i vy, možná vás bude zajímat, jak je to s cenami povinného ručení nebo havarijního pojištění. Tak na to pojďme kouknout.

Bez online map už mnozí z nás na cesty vůbec nevyrážejí. Dávejte si ale dobrý pozor, jakou navigaci do mobilu volíte. Zejména při cestách do zahraničí. Třeba v Česku velmi oblíbený Waze vám tam může způsobit velké problémy. Kde všude a proč je jeho použití zcela zakázané, nebo minimálně lehce na hraně zákona?

Stačil jeden kamínek a máte na skle prasklinu. Oprava v servisu stojí i přes tisíc korun – ale co když to zkusíte sami? Pojďme se podívat, kdy má domácí oprava smysl, co k ní potřebujete a jak opravit čelní sklo svépomocí krok za krokem. A také proč i při drobných prasklinách dává smysl přemýšlet o připojištění skla.