Odpojení elektroměru

Elektroměr lze odpojit jen za předem daných podmínek a odpojuje ho zásadně distributor elektřiny.

Elektroměr lze odpojit jen za předem daných podmínek, a odpojuje ho zásadně distributor elektřiny. Elektroměr se odpojuje tehdy, pokud odběrné místo zaniká. Pokud se pouze z daného místa stěhujete, není třeba žádat odpojení elektroměru, ale stačí počkat, až se na místo přihlásí nový odběratel. Za odpojení a opětovné připojení elektroměru se totiž platí, například u ČEZ vyjdou tyto operace na zhruba 6000 korun. Pokud je elektroměr odpojený, ale je stále v rozvaděči, stačí povolat technika a ten za poplatek elektroměr zapojí. Pokud je ale elektroměr zcela demontovaný, došlo k zániku odběrného místa. Tehdy je třeba provést revizi a podat žádost o připojení. Elektroměr je vždy majetkem distributora elektrické energie.

Přečtěte si:

Odečty plynu a elektřiny v době koronavirové? Zkuste samoodečet!

Komunikujete se svým dodavatelem energií online? Šest největších online dodavatelů a jejich klientské portály



Přečtěte si více

Predikce ceny elektřiny a plynu v roce 2025

Predikce ceny elektřiny a plynu v roce 2025

Období energetické krize nám ukázalo, kam až mohou ceny elektřiny a plynu růst. Ačkoli už koncem loňského roku přišlo zmírnění a letos máme i navzdory dražším distribučním poplatkům mnohem nižší ceny než v předchozích dvou letech, většina z nás pořád s obavami sleduje, co bude. Tak si pojďme říct, co nás podle všeho čeká.

Přejít na detail článku
Topná sezona se blíží. Jak se na ni připravit?

Topná sezona se blíží. Jak se na ni připravit?

Zima nám o sobě pomalu dává vědět. V horských oblastech už napadla první sněhová nadílka a na mnoha místech republiky klesly během víkendu teploty k nule a nebo i mírně pod. To znamená jediné. Topná sezona pomalu začíná. Jste na ni dobře připravení?

Přejít na detail článku
Co dělat, když nejste spokojeni se svým dodavatelem energií?

Co dělat, když nejste spokojeni se svým dodavatelem energií?

S jistým rozčarováním se v případě dodávek energií – a potažmo jakýchkoli služeb – setká alespoň jednou za čas každý z nás. Rozladit dokáže nejen zdražování, ale třeba i nefunkční zákaznická linka nebo neochota dodavatele řešit už vzniklý problém. Potom jen záleží, jak se k tomu postavíte vy. Tedy jestli nad tím mávnete rukou, nebo se odhodláte ke změně.

Přejít na detail článku