Při odečtu elektřiny se zjišťuje, kolik energie se na určitém odběrném místě spotřebovalo. To se zjistí díky údajům na elektroměru, a to jak pro nízký, tak pro vysoký tarif. Odečty provádí většinou pověřená osoba, která se na odběrné místo dostaví, údaje zkontroluje a zapíše. V některých případech si může každý odběratel učinit samooodečet, kdy údaje zapíše a nahlásí sám. Stav elektroměru se kontroluje jednou ročně, mimořádný odečet se provádí například při přepisu odběrného místa. Po běžném odečtu elektřiny následuje faktura, ve které jsou zohledněny uhrazené zálohové faktury. Výsledkem je buď nedoplatek, který je třeba brzo uhradit, nebo přeplatek, který se vrací odběrateli.
Krach Bohemia Energy zaskočil víc než milion klientů, kteří tehdejšímu největšímu alternativnímu dodavateli důvěřovali a odebírali od něj elektřinu, plyn nebo rovnou obojí. V kombinaci s rostoucími cenami energií to pro mnoho zákazníků znamenalo velký průšvih a cestu k našponovanému rodinnému rozpočtu. Byli ale i tací, kteří alespoň na začátku udělali velmi rozumná rozhodnutí a krach dodavatele se jim v konečném důsledku vyplatil.
Vypadá to, že zima skutečně řekla své poslední slovo, je proto ideální čas na první rekapitulace jejích následků. Řeč je přirozeně o zásobách plynu, se kterými letošní mrazy a také geopolitická situace pořádně zamávaly. Hodnoty v zásobnících se dostaly na minima, jaká jsme tu dlouho neměli.
V Česku operují desítky dodavatelů elektřiny a plynu – od těch nejmenších firem s pár stovkami zákazníků až po obry typu ČEZ, Innogy nebo E.ON. Je nějaký rozdíl mezi tradičním a alternativním dodavatelem, kdo má nejvíc odběrných míst a jak se zákaznická báze měnila v loňském roce?
Co je to revizní zpráva?