Povinné ručení veteránů

Přestože se veteráni nepoužívají v běžném provozu, je povinné mít na ně sjednané povinné ručení.

Aby byl vůz považován za veterána, musí mít:

rok výroby starší než 30 let,
mezinárodní certifikát FIA nebo FIVA,
členství v klubu veteránů,
SPZ začínající na písmeno V.

Pomůžeme vám sjednat to nejvýhodnější povinné ručení na míru pro vašeho veterána.

Pojištění veteránů v kostce

Vozidla, která projdou potřebnými testy a splní podmínky pro získání titulu „veterán“, mají historickou hodnotu a nepoužívají se v běžném provozu. Majitelé s nimi jezdí jen na výstavy a srazy, ale i tak na ně musejí mít sjednáno povinné ručení. Tato povinnost se totiž váže na všechna provozovaná vozidla bez rozdílu. Na veterána si navíc můžete sjednat i havarijní pojištění, které se však výrazně prodraží.

Aby auto mohlo být veteránem, požaduje se:

jeho plná funkčnost,
způsobilý technický stav,
karoserie a lak bez vad,
zachovalý dobový interiér,
původní nebo dobový motor a převodovka,
kompletní označení odpovídající roku výroby.

Vozidlo naopak nesmí disponovat moderní výbavou a vylepšeními, které neodpovídají roku výroby.

Kolik stojí povinné ručení na veterána?

Povinné ručení veteránů bývá výrazně levnější než u standardních vozidel, za rok vyjde na pár stovek. Pojištění veteránů nabízí například Kooperativa pojišťovna, ČSOB Pojišťovna nebo Uniqa.

U veteránů rozhoduje o ceně pojistky několik faktorů. Co k nim patří?

Typ a značka vozidla: Luxusní nebo vzácné značky mohou být dražší na pojištění.
Rok výroby: Stáří vozidla může hrát roli, ale ne vždy znamená vyšší cenu.
Hodnota vozidla: Vyšší hodnota může znamenat vyšší cenu pojistného.
Frekvence provozu: Pokud veterána používáte jen příležitostně, cenu to sníží.
Limity pojistného plnění: Vyšší limity znamenají vyšší pojistné, ale také lepší krytí v případě nehody.

Pojišťovny mohou požadovat doklady o registraci veterána, potvrzení o jeho historické hodnotě nebo omezení počtu ročně najetých kilometrů.

Přečtěte si více

Zima na silnicích: Nejčastější chyby řidičů a řidiček

Zima na silnicích: Nejčastější chyby řidičů a řidiček

Zimní období je na silnicích v mnoha ohledech specifické. Sníh a námraza každoročně potrápí statisíce řidičů a řidiček – nejen přímo za jízdy, ale také v rámci přípravy auta na cestu. Podceňovat se ji ovšem nevyplácí. Za některé prohřešky hrozí pokuty, jiné zvyšují riziko dopravní nehody, další vám zase mohou pomoci k vysoké faktuře z autoservisu. A někdy je to kombinace všeho zmíněného.

Přejít na detail článku
Větší jistota za volantem jako vánoční dárek aneb Kurzy bezpečné jízdy nejen pro mladé řidiče

Větší jistota za volantem jako vánoční dárek aneb Kurzy bezpečné jízdy nejen pro mladé řidiče

Škola smyku nebo kurzy pro začínající řidiče… Co takhle pojmout letošní Vánoce trochu jinak a místo tradičního roláku, ponožek nebo obálky s penězi darovat svým blízkým větší bezpečí za volantem? Na trhu najdeme řešení pro začínající i pokročilé řidiče, tak na ně pojďme kouknout trochu podrobněji.

Přejít na detail článku
Řidičky si tolik nevěří, jezdí přitom bezpečněji než muži

Řidičky si tolik nevěří, jezdí přitom bezpečněji než muži

Řízení, auta a vše s tím spojené bývá ještě dnes mnohými považováno za doménu mužů. Na ženy za volantem a jejich řidičské či parkovací dovednosti pořád vzniká řada vtipů. Ve skutečnosti si ženy sice možná méně věří, současně ale tolik nehavarují ani nepáchají bodové přestupky. Vyplývá to z řady průzkumů a statistik.

Přejít na detail článku

Často se ptáte