Asistenční služby jsou většinou součástí cestovního pojištění automaticky. Je ale dobré se přesvědčit, že vaše pojištění opravdu asistenční službu zahrnuje.
Pokud se vám stane úraz nebo onemocníte, asistenční služba vám poradí, co máte dělat, na co máte z pojištění nárok nebo na jaké zdravotnické zařízení se obrátit. Rovněž vám může pomoci v komunikaci s lékaři, pokud se s nimi nedokážete domluvit kvůli jazykové bariéře. Operátoři asistenční služby ovládají též cizí jazyky.
Telefonní číslo na asistenční službu je dobré si uložit a mít ho na dovolené pokud možno vždy u sebe. Většinou ho najdete napsané na kartičce, kterou k cestovnímu pojištění obdržíte od pojišťovny.
Asistenční služby zajišťují pro pojišťovny buď specializované firmy, nebo má pojišťovna vlastní asistenční službu.
Obchodníci s energiemi často obcházejí zákon zvyšováním cen při automatickém prodloužení smlouvy či omezením platnosti sjednaného ceníku. Vyplývá to z tiskové zprávy Energetického regulačního úřadu, na který dorazilo velké množství stížností od spotřebitelů. Bude se teď muset zabývat celou řadou návrhů na mimosoudní řešení sporů.
Další dobré zprávy do českých domácností. Po divokém loňském roce se od letošního února konečně začalo blýskat na lepší časy a poskytovatelé energií od té doby už několikrát snižovali ceny za elektřinu i plyn. Například Centropol celkem čtyřikrát, od června u něj navíc dojde k dalšímu snížení. Je tak s cenami už relativně hluboko pod zákonným stropem, který vláda schválila loni na podzim.
V současné době začínají v Česku platit změny, které většinu motoristů rozhodně potěší. V první řadě došlo k prodloužení platnosti evidenčních kontrol ze 30 dnů na celý jeden rok. Prodloužení platí i zpětně pro kontroly, které již byly provedeny v minulosti. Navíc je to bez omezení úkonů. Zruší se také čistopis i velký techničák.