Asistenční služby jsou většinou součástí cestovního pojištění automaticky. Je ale dobré se přesvědčit, že vaše pojištění opravdu asistenční službu zahrnuje.
Pokud se vám stane úraz nebo onemocníte, asistenční služba vám poradí, co máte dělat, na co máte z pojištění nárok nebo na jaké zdravotnické zařízení se obrátit. Rovněž vám může pomoci v komunikaci s lékaři, pokud se s nimi nedokážete domluvit kvůli jazykové bariéře. Operátoři asistenční služby ovládají též cizí jazyky.
Telefonní číslo na asistenční službu je dobré si uložit a mít ho na dovolené pokud možno vždy u sebe. Většinou ho najdete napsané na kartičce, kterou k cestovnímu pojištění obdržíte od pojišťovny.
Asistenční služby zajišťují pro pojišťovny buď specializované firmy, nebo má pojišťovna vlastní asistenční službu.
Měníte si hotovost před cestou, spoléháte se na zahraniční směnárnu, vybíráte místní měnu z bankomatu nebo platíte zásadně kartou? Všechny jmenované způsoby platby mají společný rys: jedná se o směnu peněz zahrnující směnný kurz mezi českou korunou a cizí měnou. Jaké jsou výhody a úskalí jednotlivých forem placení? Na co si dát pozor při placení v cizině? To se dozvíte v dnešním článku.
Na kvalitu silnic v Česku už vzniklo nespočet vtipů. Nutno podotknout, že situace se postupně zlepšuje, nějaký ten výmol se ale vždycky najde. Zvlášť po zimě. Najet do něj v plné rychlosti pak není zrovna nejpříjemnější. A ani nejbezpečnější. Co když si auto poškodíte?
Většina Čechů si už na ježdění s helmou zvykla, dle průzkumu ji nosí až 70 % z nich. Bezpečnostní pravidla lyžování jsou v ČR benevolentnější než v Tatrách či Alpách. Kromě bezpečnosti hraje lyžařská helma roli také při pojistném plnění. V článku se dozvíte, na jaké výluky z cestovního pojištění si dávat pozor.