Povinné ručení na zahradní traktor

Od dubna 2024 se musí povinné ručení sjednávat také na traktory, jejichž:

hmotnost je vyšší než 25 kg a max. rychlost vyšší než 14 km/h,
max. rychlost je vyšší než 25 km/h bez ohledu na hmotnost,
provoz je situován ve veřejných prostorech či na silnicích.

Pomůžeme vám sjednat to nejvýhodnější povinné ručení na míru.

Kdy musí mít zahradní traktor povinné ručení?

Dne 1. 4. 2024 vešla v platnost novela zákona č. 30/2024 Sb., která pozměnila pravidla ohledně povinného ručení. To se nyní vztahuje na motorová vozidla provozovaná nejen na veřejných komunikacích, ale i v jiných veřejných prostorech, například na poli. Kromě toho je za povinné ručení nově odpovědný provozovatel vozidla, nikoliv jeho majitel. Kromě malotraktorů se povinné ručení týká například také sněžných skútrů, motokár nebo elektrokoloběžek.

Cena povinného ručení na traktor

Povinné ručení traktoru pokryje škody na majetku či újmu na zdraví, které při jeho provozu způsobíte třetí osobě. Cena povinného ručení traktoru se liší podle kategorie traktoru, jeho výkonu, stáří, pořizovací ceny atd. U zahradních traktorů se pohybuje okolo 500 Kč, u větších traktorů se může vyšplhat na 1 500 až 3 000 ročně.

Povinné ručení můžete uzavřít pro:

zahradní traktory,
malotraktory,
traktory bez SPZ i s přidělenou poznávací značkou,
jednonápravové kultivační traktory.

Pokud se zahradním traktorem nebo malotraktorem jezdíte pouze na svém uzavřeném pozemku nepřístupném veřejnosti, povinné ručení na něj sjednávat nemusíte.

TIP: V případě, že traktor používáte pouze pár měsíců v roce, sjednejte si sezónní pojištění, které funguje podobně jako u motorek.

Provoz malotraktoru na pozemních komunikacích

Pokud chcete se svým malotraktorem jezdit po veřejných pozemních komunikacích, potřebujete jako u každého vozidla technický průkaz, unikátní poznávací značku a platné povinné ručení. Vozidlo je tedy třeba přihlásit na obecním úřadě s rozšířenou působností. Nezapomeňte: pokud s traktorem jezdíte na veřejné místo (i mimo silnici), potřebujete povinné ručení, i když jde o traktor bez SPZ.

Přečtěte si více

Větší jistota za volantem jako vánoční dárek aneb Kurzy bezpečné jízdy nejen pro mladé řidiče

Větší jistota za volantem jako vánoční dárek aneb Kurzy bezpečné jízdy nejen pro mladé řidiče

Škola smyku nebo kurzy pro začínající řidiče… Co takhle pojmout letošní Vánoce trochu jinak a místo tradičního roláku, ponožek nebo obálky s penězi darovat svým blízkým větší bezpečí za volantem? Na trhu najdeme řešení pro začínající i pokročilé řidiče, tak na ně pojďme kouknout trochu podrobněji.

Přejít na detail článku
Řidičky si tolik nevěří, jezdí přitom bezpečněji než muži

Řidičky si tolik nevěří, jezdí přitom bezpečněji než muži

Řízení, auta a vše s tím spojené bývá ještě dnes mnohými považováno za doménu mužů. Na ženy za volantem a jejich řidičské či parkovací dovednosti pořád vzniká řada vtipů. Ve skutečnosti si ženy sice možná méně věří, současně ale tolik nehavarují ani nepáchají bodové přestupky. Vyplývá to z řady průzkumů a statistik.

Přejít na detail článku
Zákon o kyberbezpečnosti: Co se mění a jak nová nařízení o digitální bezpečnosti ovlivní každého z nás?

Zákon o kyberbezpečnosti: Co se mění a jak nová nařízení o digitální bezpečnosti ovlivní každého z nás?

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.

Přejít na detail článku

Často se ptáte