Odstoupit ze smlouvy z důvodu nesouhlasu se zvýšením ceny může úplně každý a nezáleží na jak dlouho má uzavřenou smlouvu. Dodavatel má povinnost vás na zvýšení ceny včas upozornit a to nejpozději 30 dní před platností nových cen. Je potřeba si dát pozor na to, jakým způsobem vás o této skutečnost dodavatel bude informovat. Někteří dodavatelé mají ve svých obchodních podmínkách uvedeno, že informaci pouze zveřejní na svých webových stránkách.
Krach Bohemia Energy zaskočil víc než milion klientů, kteří tehdejšímu největšímu alternativnímu dodavateli důvěřovali a odebírali od něj elektřinu, plyn nebo rovnou obojí. V kombinaci s rostoucími cenami energií to pro mnoho zákazníků znamenalo velký průšvih a cestu k našponovanému rodinnému rozpočtu. Byli ale i tací, kteří alespoň na začátku udělali velmi rozumná rozhodnutí a krach dodavatele se jim v konečném důsledku vyplatil.
Vypadá to, že zima skutečně řekla své poslední slovo, je proto ideální čas na první rekapitulace jejích následků. Řeč je přirozeně o zásobách plynu, se kterými letošní mrazy a také geopolitická situace pořádně zamávaly. Hodnoty v zásobnících se dostaly na minima, jaká jsme tu dlouho neměli.
V Česku operují desítky dodavatelů elektřiny a plynu – od těch nejmenších firem s pár stovkami zákazníků až po obry typu ČEZ, Innogy nebo E.ON. Je nějaký rozdíl mezi tradičním a alternativním dodavatelem, kdo má nejvíc odběrných míst a jak se zákaznická báze měnila v loňském roce?
Kam se obrátit, pokud zjistím výpadek elektřiny?
Kde a jak zjistím odstávky elektřiny?