Dodavatel elektřiny musí své zákazníky uvědomit, že jim zdražuje ceny elektřiny. Dopis může obsahovat také změnu obchodních podmínek nebo návrh na změnu tarifu.
Dodavatelé energií mohou dle obecně platných obchodních podmínek zvýšit cenu nebo změnit obchodní podmínky po včasné informaci zákazníka. To provedou zasláním zdražovacího dopisu, ve kterém vás informují o možnosti odstoupení od smlouvy k určitému datu. Ta je možná díky změně obchodních podmínek, které si zákazník s dodavatelem dohodl. Pokud dodavatel svoji informační povinnost nesplní, budete podléhat standardní tříměsíční lhůtě pro výpověď smlouvy. Jinými slovy - pokud dodavatel nic neoznámí, porušil ujednání a vy si můžete vybrat nového dodavatele.
Pokud vlastníte byt a jste členem společenství vlastníků jednotek (SVJ), pak se vás kromě plateb za energie spotřebované ve vašem bytě týkají také související náklady za společné prostory. Co přesně to znamená a jak lze tyto platby efektivně snížit?
Každý odběratel elektřiny je zařazen do určité distribuční sazby, a to na základě toho, jaké spotřebiče využívá a jak často elektřinu odebírá. V jakých případech je možné distribuční sazbu změnit? A jak to provést?
Velcí dodavatelé v loňském roce několikrát zlevňovali a mluví i o dalším poklesu cen, výrazněji pak nerostly ani distribuční poplatky. Na první pohled by se tak mohlo zdát, že se vyplatí mít nefixované ceny a užívat si dalších poklesů v reálném čase. Je tam ovšem jedno velké ALE. Ani po zlevnění se zákazníci se smlouvou na dobu neurčitou nedostali na sazby, které mají domácnosti s fixovanými cenami.