Při změně dodavatele se provádí mimořádný odečet. Ten je možný řešit pomocí tzv. samoodečtu, kdy zákazník sám nahlásí stav měřáků, tedy elektroměru a plynoměru, a to prostřednictvím telefonu, nebo e-mailu.
Krach Bohemia Energy a několika menších dodavatelů zasáhl přes milion zákazníků. Všichni se ze dne na den ocitli bez dodavatele elektřiny nebo plynu – a museli rychle hledat náhradní řešení. Jaká byla situace v ostatních evropských zemích? A platí i tady, že všechno zlé je k něčemu dobré?
Kombinace starého domu a starého plynového kotle si obvykle říká o malér. Alespoň co se účtů za energie týče. A nejinak tomu bylo i v případě jihomoravského domku, který obývá manželský pár v důchodovém věku. Ti se na nás obrátili poté, co jejich dodavatel plynu zdražil a zvýšil jim zálohy na 17.500 Kč měsíčně. Dnes už mají nový kotel i dodavatele a mohou zase v klidu (a v teple) spát.
Rozrostla se vaše rodina o nového člena? Nebo se naopak nejstarší děti odstěhovaly? Ať už do domácnosti někdo přichází, nebo odchází, mění se řada věcí – a jednou z nich je i spotřeba energií. Jak se velké životní změny promítnou do vašich faktur za elektřinu a plyn?
Nepřijdu při častých změnách dodavatelů energií o bonusy?
Kdy platím při změně dodavatele sankce?
Budu muset k dnešnímu dodavateli jít a zažít ty trapné chvilky při rušení smlouvy?