Při změně dodavatele se provádí mimořádný odečet. Ten je možný řešit pomocí tzv. samoodečtu, kdy zákazník sám nahlásí stav měřáků, tedy elektroměru a plynoměru, a to prostřednictvím telefonu, nebo e-mailu.
Krach Bohemia Energy zaskočil víc než milion klientů, kteří tehdejšímu největšímu alternativnímu dodavateli důvěřovali a odebírali od něj elektřinu, plyn nebo rovnou obojí. V kombinaci s rostoucími cenami energií to pro mnoho zákazníků znamenalo velký průšvih a cestu k našponovanému rodinnému rozpočtu. Byli ale i tací, kteří alespoň na začátku udělali velmi rozumná rozhodnutí a krach dodavatele se jim v konečném důsledku vyplatil.
Vypadá to, že zima skutečně řekla své poslední slovo, je proto ideální čas na první rekapitulace jejích následků. Řeč je přirozeně o zásobách plynu, se kterými letošní mrazy a také geopolitická situace pořádně zamávaly. Hodnoty v zásobnících se dostaly na minima, jaká jsme tu dlouho neměli.
V Česku operují desítky dodavatelů elektřiny a plynu – od těch nejmenších firem s pár stovkami zákazníků až po obry typu ČEZ, Innogy nebo E.ON. Je nějaký rozdíl mezi tradičním a alternativním dodavatelem, kdo má nejvíc odběrných míst a jak se zákaznická báze měnila v loňském roce?
Nepřijdu při častých změnách dodavatelů energií o bonusy?
Kdy platím při změně dodavatele sankce?
Budu muset k dnešnímu dodavateli jít a zažít ty trapné chvilky při rušení smlouvy?