Jedná se o velice specifické hodnocení, které vzniklo na základě podnětů od zákazníků jednotlivých dodavatelů.
Hodnocení je zaměřené především na zákaznický servis (komunikace přes sociální sítě, počet poboček, zelená linka), poskytované služby (dodavatel plynu i elektřiny, nabídka zelených tarifů), přístup k informacím (přehlednost webových stránek, srozumitelnost obchodních podmínek a smlouvy), férové jednání a kvalita online podpory. Tyto informace získáváme mimo jiné i díky pravidelnému dotazníkovému šetření, které posíláme zákazníkům jednotlivých dodavatelů.

Naše spotřeba se v čase vyvíjí – a každá domácnost to má trochu jinak. Někdo v létě nespotřebuje skoro nic, jiný ohřívá a čistí bazén, takže má větší spotřebu než na podzim. A pak tu je topná sezóna, kde spotřeba bývá největší. Ta letošní navíc začala dřív než loni, proto je dobré kouknout s blížícím se koncem roku na to, jak se spotřeba vyvíjí. Hned si povíme, proč je to tak důležité.

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.

O plynových zásobnících se na jaře hodně mluvilo, a nebylo to nic veselého. Na přelomu března a dubna jsme měli v zásobnících nejméně plynu za poslední roky a kdyby zima trvala jen o chvíli déle, dost možná bychom je zcela vyčerpali. Zato teď to u nás vypadá o poznání optimističtěji – zásobníky máme naplněné lépe než většina evropských států.