Změna mobilního tarifu

Hledáte výhodnější tarif? Ať už jste u O2, Vodafone, T-Mobile, nebo zvažujete přechod k jinému operátorovi, tady najdete všechny důležité informace. Poradíme vám krok za krokem, jak změnit tarif, co je dobré vědět, jak probíhá přenos čísla a jak nenaletět na zbytečné poplatky.

Jak změnit mobilní tarif?

Změna tarifu je dnes jednodušší než kdy dřív. Postup se liší podle toho, zda zůstáváte u stejného operátora, nebo přecházíte k jinému.

Většina operátorů nabízí tyto možnosti změny tarifu:

Online v samoobsluze operátora
Přes mobilní aplikaci (např. Můj T-Mobile, Moje O2)
Telefonicky nebo na prodejně

O jaké produkty máte zájem?

O jaké produkty máte zájem?

Srovnáváme desítky nabídek od největších operátorů a společností a hledáme pro vás aktuálně ty nejvýhodnější.

Hledáte výhodnější tarif? Ať už jste u O2, Vodafone, T-Mobile, nebo zvažujete přechod k jinému operátorovi, tady najdete všechny důležité informace. Poradíme vám krok za krokem, jak změnit tarif, co je dobré vědět, jak probíhá přenos čísla a jak nenaletět na zbytečné poplatky.

Jak změnit mobilní tarif?

Změna tarifu je dnes jednodušší než kdy dřív. Postup se liší podle toho, zda zůstáváte u stejného operátora, nebo přecházíte k jinému.

Většina operátorů nabízí tyto možnosti změny tarifu:

Online v samoobsluze operátora
Přes mobilní aplikaci (např. Můj T-Mobile, Moje O2)
Telefonicky nebo na prodejně

Pokud uvažujete o přechodu k jinému operátorovi s přenosem čísla, ani zde se nemusíte bát složitého procesu. K úspěšné změně budete potřebovat tzv. ověřovací kód účastníka (OKU / ČVOP), který vám poskytne váš stávající operátor.

Jak změnit tarif v aplikaci T-Mobile?

Změna tarifu T-mobile je snadno proveditelná přes aplikaci Můj T-Mobile. Stačí pár kliknutí a nový tarif se aktivuje během následujících 24 hodin.

Otevřete aplikaci Můj T-Mobile
Přejděte do sekce „Služby“
Vyberte svůj aktuální tarif a klikněte na „Změnit tarif“
Zvolte nový tarif a potvrďte změnu

Jak si změnit tarif u O2?

Změna tarifu O2 je také možná online. Stačí se přihlásit do zákaznické zóny Moje O2.

Přihlaste se do Moje O2
Klikněte na „Smlouva a služby“
Vyberte svůj aktuální tarif a možnost „Změnit tarif“
Zvolte nový tarif a potvrďte změnu

Jak změnit tarif u Vodafone?

Změna tarifu Vodafone lze provést přes aplikaci nebo web. Celý proces zabere jen pár minut.

Přihlaste se do Můj Vodafone
V sekci „Tarif“ klikněte na „Změnit“
Vyberte nový tarif a potvrďte výběr
Změna se potvrdí SMS zprávou

Chcete výhodnejší tarif? Bez problému!

Zadejte vaše požadavky do naší kalkulačky a my pro vás nezávazně porovnáme dostupné nabídky.

Ušetřit za tarif

Jak přejít k jinému operátorovi?

Přechod k jinému operátorovi je snadný a číslo si můžete ponechat. Nový operátor za vás vše vyřídí, včetně výpovědi staré smlouvy.

Zjistěte si o OKU kód (SMS, aplikace nebo infolinka) - OKU kód najdete jednoduše ve své samoobsluze nebo na smlouvě uzavřené po 1. 4. 2020. Díky novele zákona o elektronických komunikacích platné od 1. dubna 2020 už není potřeba kontaktovat operátora – kód je vám přístupný bez zbytečného papírování nebo volání na infolinku.
Při objednávce nového tarifu uveďte tento kód
Dostanete novou SIM a přenos proběhne zpravidla do 2 dní
Přenos čísla probíhá vždy v nočních hodinách, zpravidla mezi půlnocí a 6:00 ráno. V tuto dobu bývá telefon běžně nevyužívaný, takže stačí po probuzení vložit novou SIM kartu a můžete dál volat a používat mobil jako obvykle.

Video návod: Jak zjistit OKU kód

Každý operátor má trochu jiný postup pro získání OKU kódu. Podívejte se na podrobné návody a videa pro vašeho konkrétního operátora:

Jak zjistit, jaký mám tarif?

Nevíte, jaký tarif aktuálně využíváte? Zjistit to můžete během pár sekund ve vaší samoobsluze nebo aplikaci.

Přihlaste se do zákaznické zóny nebo aplikace
Tarif najdete v přehledu služeb
Nebo zavolejte na zákaznickou linku
Tarif bývá uveden i na faktuře nebo smlouvě



Závazek na 24 měsíců: Kdy hrozí sankce a kdy ne?

Dvouletý závazek dnes operátoři obvykle požadují v případě, že si k tarifu berete telefon na splátky nebo získáváte slevu na zařízení. Pokud ale chcete smlouvu předčasně ukončit, zákon od 1. 4. 2020 stanovuje jasná pravidla.

Pokud máte smlouvu uzavřenou déle než 3 měsíce, žádná sankce za předčasné ukončení se vás netýká – výjimkou mohou být pouze firemní zákazníci, kde mohou platit jiná pravidla. Pokud ale smlouva běží méně než 3 měsíce, může vám operátor účtovat sankci ve výši 5 % z měsíční ceny tarifu za každý zbývající měsíc do konce závazku.

V případě, že jste si pořídili zařízení na splátky (například telefon, modem nebo set-top box), je nutné doplatit všechny zbývající splátky najednou. A pokud jste čerpali slevu na zařízení, je potřeba vrátit poměrnou část této slevy, podle toho, kolik měsíců ještě zbývá do konce závazku.

Schváleno: Martin Thienel, Kalkulátor.cz

Přečtěte si více

Chytré brýle vs. smartphony: Co budeme používat za pět let?

Chytré brýle vs. smartphony: Co budeme používat za pět let?

Bez chytrého telefonu už si většina z nás neumí představit každodenní život. Ale co kdyby ho za pár let zcela nahradily chytré brýle? Už dnes toho umí víc než dost, tak na ně pojďme kouknout trochu podrobněji.

Přejít na detail článku
Mobilní operátoři na Slovensku: Volají naši sousedé levněji?

Mobilní operátoři na Slovensku: Volají naši sousedé levněji?

Ceny mobilních tarifů jsou u nás velkým tématem. A není se čemu divit, Česko má jedny z vůbec nejdražších tarifů. Často se tak nabízí otázka, jak jsou na tom naši sousedé. Pojďme kouknout k těm vůbec nejbližším, na Slovensko. Kolik stojí neomezené tarify tam?

Přejít na detail článku
O2 zaznamenalo sérii výpadků: Co se stalo a jak jsou na tom ostatní operátoři?

O2 zaznamenalo sérii výpadků: Co se stalo a jak jsou na tom ostatní operátoři?

Pokud patříte mezi víc než pět milionů zákazníků O2, pak vám zřejmě nemohla uniknout série srpnových výpadků. Třikrát během jediného týdne nefungovalo volání ani mobilní internet. A to napříč celou republikou. Proč k výpadkům došlo a jak jsou na tom ostatní operátoři?

Přejít na detail článku

Často se ptáte