Asistenční služby jsou většinou součástí cestovního pojištění automaticky. Je ale dobré se přesvědčit, že vaše pojištění opravdu asistenční službu zahrnuje.
Pokud se vám stane úraz nebo onemocníte, asistenční služba vám poradí, co máte dělat, na co máte z pojištění nárok nebo na jaké zdravotnické zařízení se obrátit. Rovněž vám může pomoci v komunikaci s lékaři, pokud se s nimi nedokážete domluvit kvůli jazykové bariéře. Operátoři asistenční služby ovládají též cizí jazyky.
Telefonní číslo na asistenční službu je dobré si uložit a mít ho na dovolené pokud možno vždy u sebe. Většinou ho najdete napsané na kartičce, kterou k cestovnímu pojištění obdržíte od pojišťovny.
Asistenční služby zajišťují pro pojišťovny buď specializované firmy, nebo má pojišťovna vlastní asistenční službu.
Máte sklep? A mohli bychom vidět, jaké tam máte žárovky? Možná patříte mezi ty, kteří nechtějí „zbytečně“ investovat do LED žárovky a raději sází na staré poctivé „šedesátky“. Stejně jako jedna naše klienta, říkejme jí třeba paní Jaroslava, která kvůli jedné žárovce zbytečně zaplatila 3.000 Kč na energiích. Ale hezky popořádku.
Známe to asi všichni. Chceme si na dovolené u moře pustit český sportovní kanál nebo filmovou klasiku na Netflixu, ale vyskočí chybová hláška, která upozorňuje na nedostupnost daného programu. To samé se stane, když v Česku chceme kouknout na zahraniční vysílání. Některé stránky zkrátka využívají takzvané geoblokace, které omezují jejich spuštění v zahraničí. Stát se to může i u některých YouTube videí nebo třeba online her. Geoblokaci ale můžete poměrně snadno obejít – a hned si řekneme jak.
Rostoucí ceny energií a touha po větší soběstačnosti vedou čím dál více lidí k úvahám o vlastní výrobě elektřiny. Zatímco solární panely zná už téměř každý, domácí větrná elektrárna zůstává pro mnohé neprobádanou oblastí. Vyplatí se taková investice? A co všechno je potřeba zvážit, než si pořídíte větrnou domácí elektrárnu na klíč?