Jak je rozeznat?
Nabídkám, které od nás obdržíte, můžete stoprocentně věřit. Na trhu bohužel působí mnoho společností, které nejsou seriózní. Na rozdíl od nás jim ale jde o krátkodobý výdělek a je jim přitom jedno, jestli je spotřebitel dlouhodobě spokojený. Podobné nedůvěryhodné nabídky lze naštěstí s trochou zkušeností lehce poznat. Může vám například zavolat někdo, o kom jste předtím v životě neslyšeli. Pokud netušíte, jak se dotyčný mohl dostat k vašemu telefonnímu číslu, zpozorněte. Zeptejte se ho, kde na údaje přišel. Jestli bude odpovídat mlhavě, slušně telefon co nejdříve ukončete. Dalším typickým fíglem energošmejdů je jednat pod jménem velké firmy, například společnosti ČEZ. Proto chtějte vždy vědět, jak se přesně jmenuje firma, kterou prodejce zastupuje. Nereagujte také na zprávy, že by váš dosavadní dodavatel energie měl zkrachovat a vy budete bez proudu a plynu. I kdyby se tak náhodou stalo, o dodávky přijít ze zákona nemůžete. A v neposlední řadě nepodepisujte nikdy novou smlouvu, pokud je v platnosti smlouva stávající. Smlouvu si vždy důkladně prostudujte a všechny případné nejasnosti si nechte do podrobna vysvětlit.
Ceníky DPI: Jaké jsou ceny dodavatelů poslední instance?

Naše spotřeba se v čase vyvíjí – a každá domácnost to má trochu jinak. Někdo v létě nespotřebuje skoro nic, jiný ohřívá a čistí bazén, takže má větší spotřebu než na podzim. A pak tu je topná sezóna, kde spotřeba bývá největší. Ta letošní navíc začala dřív než loni, proto je dobré kouknout s blížícím se koncem roku na to, jak se spotřeba vyvíjí. Hned si povíme, proč je to tak důležité.

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.