Povinné ručení kryje škodu na majetku, zdraví i životě třetích osob, kterou způsobí řidič svým vozidlem při nehodě, proto se nazývá také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Toto pojištění auta je povinen si sjednat každý majitel, nebo provozovatel vozidla, bez povinného ručení nesmí vozidlo vjet na komunikace. Povinné ručení tedy kryje úhradu škody vzniklé usmrcením účastníka nehody, poškozením, zničením, nebo ztrátou věci, úhradu ušlého zisku, nebo úhradu za spojené právní zastoupení. Některé pojišťovny hradí v rámci povinného ručení další služby, například odtah vozidla poškozeného, i viníka, v rámci připojištění pak poškrábání předního skla apod. V případě, že viník řídil pod vlivem alkoholu, či omamných látek, vozidlo nesplňovalo normy STK, jelo na závadné palivo, vůz měl konstrukční vadu, nebo bylo vozidlo užíváno špatným způsobem (jízdou ve špatném terénu), pak pojišťovna škodu poškozenému uhradí, ale po viníkovi bude požadovat náhradu vzniklé škody.
Z povinného ručení naopak nelze hradit škody, které vznikly na majetku viníka nehody. Tyto škody spadají si lze nechat proplatit díky havarijnímu pojištění.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i garáž/kůlnu v rámci nemovitosti?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?

Naše spotřeba se v čase vyvíjí – a každá domácnost to má trochu jinak. Někdo v létě nespotřebuje skoro nic, jiný ohřívá a čistí bazén, takže má větší spotřebu než na podzim. A pak tu je topná sezóna, kde spotřeba bývá největší. Ta letošní navíc začala dřív než loni, proto je dobré kouknout s blížícím se koncem roku na to, jak se spotřeba vyvíjí. Hned si povíme, proč je to tak důležité.

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.