Mezinárodní řidičský průkaz je oficiální dokument, který vás opravňuje k řízení vozu mimo Evropskou unii. Pokud řídíte jen v EU, postačíte si s klasickým dokladem. Bez tohoto průkazu je velmi riskantní vozidlo řídit, můžete dostat pěkně tučnou pokutu. Nejde ale o nový doklad, v podstatě jde jen o překlad českého řidičského průkazu - na dovolené musíte mít teda oba doklady.
Existují dva druhy mezinárodního řidičského průkazu a to průkaz podle Vídeňské úmluvy a podle Ženevské úmluvy. Některé země tolerují jen jeden, některé oba. Země do kterých mezinárodní průkaz nepotřebujete jsou Norsko, Švýcarsko a Lichtenštejnsko. Průkaz si můžete zařídit na úřadě s rozšířenou působností bez ohledu na místo bydliště.
Ceny elektřiny a plynu hlavně loni potrápily mnoho domácností. Letos je situace o něco lepší, přesto se pořád nabízí otázka, co bude dál. Hned na úvod musíme říct, že se skutečně jedná jen o předpoklady a odhady. Jisté není v této oblasti nikdy nic. Přesto nám některé ukazatele říkají, jak by se asi mohly ceny energií vyvíjet v dalších letech. Tak se na to pojďme podívat trochu podrobněji.
Jen za loňský rok zaznamenali policisté téměř 95 tisíc nehod. Vyplývá to z jejich statistik – a nutno podotknout, že sem spadají pouze nehody, které policie nějakým způsobem řešila. Menší incidenty, kdy si jejich účastníci vystačili jen s vyplněním záznamu o nehodě, tady ani zahrnuty nejsou. Z těchto čísel vyplývá, že nehody se zkrátka stávají a sem tam postihnou i ty nejopatrnější řidiče. Pojďme se tedy podívat na to, jak v takovém případě postupovat.
Přišli jste k zaparkovanému autu a zjistili, že ho „zdobí“ nový škrábanec či promáčklina? Nebo jste na parkovišti sami „ťukli“ do jiného auta? Není třeba propadat panice, takové věci se bohužel stávají poměrně často. Důležité je postavit se k tomu čelem a vzniklou situaci řešit. Jak postupovat? A co dělat, pokud někdo naboural vás, ale z místa nehody ujel?