Michaela Kadlecová | 17. 2. 2021

Lukáš Kaňok: "Kalkulátor.cz je vždy na straně zákazníka. I toho, kdo u nás smlouvu neuzavře!"

Lukáš Kaňok působí ve společnosti Kalkulátor.cz jako ředitel sekce Energo. Zeptali jsme se ho, v čem tato služba pomáhá zákazníkům a na co vše ji mohou použít. Proč by se měl vlastně zákazník starat o to, komu platí za elektřinu a plyn?



Jak vás zákazníci kontaktují? Co vše musí na začátku učinit?

Na začátku nám zákazník pošle svoji fakturu, nebo nám napíše data o tom, jakou má dnes spotřebu a u koho má tuto spotřebu. Na základě těchto dat jsme schopni spočítat, kolik bude platit příští rok, pokud bude mít stejnou spotřebu a co ho čeká a na co by se měl nachystat. Zároveň mu najdeme nejvýhodnější nabídku na trhu v České republice a pomůžeme mu poznat, kterého dodavatele by si měl vybrat a kterého ne. Když bude zákazník chtít, můžeme za něj dokonce skoro všechno udělat a postarat se o plynulý přechod k novému dodavateli.

S kterými dodavateli Kalkulátor.cz spolupracuje?

Kalkulátor má tři druhy spolupráce. První je obecný, kdy z veřejně dostupných zdrojů bereme data o všech dodavatelích v České republice. Máme nástroj, který umí všechny ceníky najít a dát je na jednu hromádku. Tam máme všechna data. Takže jsme schopni srovnat všechny dodavatele v České republice. Pak máme dodavatele, se kterými spolupracujeme. Pokud si zákazník nějakého konkrétního dodavatele vybere, pak umíme zákazníkovi pomoci se změnou. Umíme mu připravit smlouvu, poslat ji, zkontrolovat, že je všechno v pořádku. S garantovanými dodavateli máme tu nejužší spolupráci. U těchto dodavatelů víme, že zákazníkovi nehrozí žádné riziko, pokud si takového dodavatele vybere. Zákazníkovi připravíme smlouvu, ověříme ji a pošleme mailem k náhledu a pak kurýrem k podpisu. O všechno ostatní už se postaráme u nás a zákazníkovi garantujeme, že dojde k bezproblémovému přechodu.

Přečtěte si: Jak nenaletět v kalkulačce cen elektřiny?

Zobrazují se na Kalkulátor.cz skutečně všechny nabídky?

Vždy zobrazujeme všechny nabídky. Pokud zákazník klikne na nepodporované tarify, pak najde úplně všechny nabídky na českém trhu. Vždy u každého partnera a produktu uvádíme, jaké jsou hlavní výhody a nevýhody tohoto produktu. Když je produkt, který nemá fixně danou cenu, která se může každý den změnit, tak zákazníka upozorňujeme na to, že to možná vypadá teď dobře, ale zítra to může být úplně jinak. Naopak, když je smlouva na dobu tří let a cena energií je dole, je výhodné si cenu zafixovat. Pro jiné zákazníky máme produkty na dobu neurčitou, takže zákazník může kdykoliv odejít. Pak je otázka, jakou má motivaci. Od toho zde máme experty, kteří dokážou pomoci zákazníkovi zjistit, jaký je jeho důvod. Pokud někdo bydlí v podnájmu a bojí se, že zde nebude bydlet déle, než dva roky, a proto nechce uzavřít smlouvu, tak se bojí úplně zbytečně. Pokud se totiž někdo z odběrného místa odstěhuje, pak může ukončit smlouvu předčasně. To mnozí zákazníci neví, a proto si volí méně výhodné produkty na dobu neurčitou. Naši experti jim vše vysvětlí a najdou vhodný produkt.

Co zákazník získá registrací na stránkách?

Kalkulaci si mohou zákazníci udělat i bez registrace. Vhodnější je pokud zadají e-mail, aby se mohli ke kalkulaci kdykoliv vrátit. Díky registraci si může zákazník všechny údaje, které nám poslal, uložit do zákaznické zóny. Když nám potom zavolá a řekne, že si udělal novou kalkulaci, ale chtěl by se vrátit k té předchozí, pak se můžeme díky pár klikům vrátit do původní podoby a zákazníkovi se smlouvou pomůžeme. Pokud nám nahraje do zákaznické zóny dokumenty, pak můžeme zkontrolovat, že je kalkulace správně a zároveň jsme schopni se podívat na to, zda má zákazník správně nastavené zálohy, distribuční sazbu a pomoci mu.

Zákazníci se někdy diví, proč musí uvést údaje o své spotřebě. Lze připravit nabídku i bez těchto údajů?

Teoreticky by to šlo, ale půjde o obecnou nabídku, která nebude vůbec odpovídat realitě. Abychom udělali nabídku, potřebujeme vědět, kde bude docházet k odběru elektřiny, nebo plynu, protože máme několik různých distribučních soustav a každá z nich má státem stanovenou jinou cenu, za kolik plyn či elektřina teče trubkami, tedy distribuční poplatky. Pro správně udělaný propočet potřebujeme vidět, jakou spotřebu zákazník má ve vysokém i nízkém tarifu, pokud má dvoutarifní sazbu. Potřebujeme vědět, jakou má zákazník sazbu, dále jaký má jistič. Tento údaj říká, kolik proudu je garantováno, že bude na zákazníka čekat v síti. Zákazník bude moci v každé chvilce proud odebrat, za to se platí poplatek. Kdybychom dali jiný jistič, pak se propočet může lišit o tři sta až čtyři sta korun měsíčně, což je tři, čtyři až pět tisíc korun roční rozdíl. Ptáme se na to, jakého má zákazník stávajícího dodavatele a díváme se na to, jaký má dnes tarif, abychom mu byli schopni vypočítat úsporu, tedy srovnání oproti příštímu roku. Když známe stávající tarif, pak víme, jaká bude cena za elektřinu a jaký bude měsíční poplatek příští rok. K tomu pak můžeme srovnat nabídky ostatních dodavatelů. Rozhodnutí zákazníka je pak založené na přesném propočtu a nikoli na nějakém odhadu.

Říkáte, že je Kalkulátor.cz fér. Co přesně to znamená?

V první řadě srovnáváme úplně všechny nabídky, které jsou dostupné v České republice, zákazník se může podívat na úplně všechny produkty. Nikdy by se nemělo stát, že existuje veřejný tarif, který u nás zákazník nenajde. Využíváme také individuální nabídky, umíme s nimi pracovat, ale zákazník nám je musí poslat. Jiné srovnavače často prodávají službu, která pro zákazníka není úplně nejlepší, protože je to lepší pro něj, má větší provizi, nebo má obchodník cíl na den, nebo na týden. Dokonce se setkáváme s tím, že jiné srovnavače zákazníky nutí do nabídek, na kterých neušetří, nebo dokonce zaplatí víc. Kompenzují to slevovými poukázkami, ale není to fér. Dělají to, protože za to mají větší provizi, než kdyby zákazníkovi nabídli jiný produkt, který by byl levnější. Náš specialista není nikdy motivován, aby doporučoval jednoho konkrétního partnera. Je hodnocen za kvalitu své práce bez ohledu na to, kterého doporučí dodavatele. Pomůžeme i těm zákazníkům, kteří si vybrali dodavatele, se kterým nespolupracujeme. I za to našeho specialistu hodnotíme pozitivně.

Co se děje se zákazníkem který díky vám změní dodavatele?

Změnou dodavatele u nás nic nekončí. Naopak, o zákazníky se chceme starat dlouhodobě a tak každému navrhujeme dlouhodobé hlídání jeho nákladů. To znamená, že pokud se objeví nějaký zajímavý produkt v průběhu jeho smlouvy nebo když se blíží konec smlouvy, dáme mu vědět. Pokud to bude zákazníkovi dávat smysl, můžeme dopředu podepsat smlouvu nebo dodatek a tím mu zajímavou cenu zajistit. Dokonce i když se zákazník nakonec rozhodne, že změnu udělat nechce a nebo že si vše zařídí sám, navrhujeme mu stejnou péči. Nadále hlídat, co se na trhu s energiemi děje, dávat mu zajímavé informace a hlídat konec platnosti smluv. Protože když smlouva skončí a zákazník neudělá žádný krok, může ho dodavatel klidně převést na 2x dražší produkt! A věřte, že tohle dělají i ti největší dodavatelé u nás...

O nás: Kalkulator.cz srovnává ceny elektřiny a plynu. Je to první projekt podobného typu v ČR, který je opravdu fér. Na Kalkulátoru všechny výpočty srovnání dodavatelů elektřiny, nebo plynu fungují okamžitě, nemusíte se přitom bát otravných telefonátů. Spočítejte si svou slevu ihned v našem kalkulátoru energií.

Na energiích můžete ušetřit tisíce korun ročně. Naše výpočty zahrnují všechny aktuálně dostupné tarify na trhu a u vybraných dodavatelů energií jsme schopni zajistit plynulý přechod bez jakékoli vaší námahy. Neplatíte nic navíc, k ničemu se u nás nezavazujete, peníze na náš provoz získáváme jinak. Smlouvu máte přímo s dodavatelem jakého si vyberete. Spočítejte si svou slevu ihned v našem kalkulátoru energií.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací