1.Nejdříve zjistěte, jestli nedošlo k výpadku hlavního jističe nebo přepálení jističe. To se může stát v případě, že máte zároveň spuštěných několik elektrických spotřebičů - vaříte, perete, myje vám myčka a k tomu ještě koukáte na televizi. Tento případ je častý zejména ve starších domech s původním elektrickým vedením.
2.Poté zjistěte, jestli se výpadek stal jenom ve vaší domácnosti, nebo i v ostatních - jestli svítí venkovní lampy, jestli se svítí u sousedů apod. Pokud jste opravdu potmě jen vy, zkuste znovu nahodit hlavní jistič, který najdete vedle elektroměru. Problém by měl být vyřešen.
3. Pokud ale půjde o plošný výpadek elektřiny, nezbyde vám nic jiného, než počkat, až dodavatel elektřinu zase nahodí. Můžete zavolat na poruchové linky vašeho dodavatele, které najdete na jeho webových stránkách. Čísla na tři největší dodavatele jsme pro vás vypsali:
ČEZ - 840 850 860
E.ON - 800 225 577
PRE - 800 823 823
Jde pouze o poruchové linky, pro ostatní informace zavolejte na klasickou zákaznickou linku podle webu vašeho dodavatele.
Jak si mohu změnit distribuční sazbu?
Mohu odstoupit od smlouvy při nesouhlasu s novými cenami?
Klienti bank zaplatí za předčasné ukončení hypotéky zřejmě více než doposud. Vyplývá to z novely zákona o spotřebitelském úvěru. Podmínky pro splacení úvěru na konci fixace by se měnit neměly. Nová pravidla by měla platit od ledna příštího roku.
Díky novému Portálu dopravy si lze vyřídit například žádost o řidičský průkaz bez nutné návštěvy úřadu, dále si zobrazit celou řadu užitečných údajů. Veškerá podání žádostí jsou zdarma, přístup do portálu má například každý, kdo využívá internetbanking.
Současná doba je patrně nejtěžší v období samostatné České republiky. Mnozí, kteří splácejí půjčky, se dostávají do problémů a hrozí, že nastartují dluhovou spirálu a nebudou moci své dluhy hradit. Jak neskončit v exekuci a dostát svým závazkům i v této náročné době?