1.Nejdříve zjistěte, jestli nedošlo k výpadku hlavního jističe nebo přepálení jističe. To se může stát v případě, že máte zároveň spuštěných několik elektrických spotřebičů - vaříte, perete, myje vám myčka a k tomu ještě koukáte na televizi. Tento případ je častý zejména ve starších domech s původním elektrickým vedením.
2.Poté zjistěte, jestli se výpadek stal jenom ve vaší domácnosti, nebo i v ostatních - jestli svítí venkovní lampy, jestli se svítí u sousedů apod. Pokud jste opravdu potmě jen vy, zkuste znovu nahodit hlavní jistič, který najdete vedle elektroměru. Problém by měl být vyřešen.
3. Pokud ale půjde o plošný výpadek elektřiny, nezbyde vám nic jiného, než počkat, až dodavatel elektřinu zase nahodí. Můžete zavolat na poruchové linky vašeho dodavatele, které najdete na jeho webových stránkách. Čísla na tři největší dodavatele jsme pro vás vypsali:
ČEZ - 840 850 860
E.ON - 800 225 577
PRE - 800 823 823
Jde pouze o poruchové linky, pro ostatní informace zavolejte na klasickou zákaznickou linku podle webu vašeho dodavatele.
Jak si mohu změnit distribuční sazbu?
Mohu odstoupit od smlouvy při nesouhlasu s novými cenami?
Měl by stát cenu elektřiny zastropovat? Dělá stát dostatečné kroky k tomu, aby ochránil své občany před energetickou chudobou? Jiří Matoušek zástupce dodavatele elektřiny Centropol přiznal, že tento dodavatel pociťuje, že lidé si častěji shánějí podklady pro vyřízení pomoci od státu.
Distributoři elektřiny budou v blízké době měnit svým zákazníkům elektroměry. Ty nové budou vybavené nejmodernější technologií, díky které bude možné provádět odečty elektřiny na dálku a nebude již nutná návštěva kontrolora. Co to bude obnášet pro odběratele?
Tepelná sezóna skončila, ale ta další je blíže, než bychom si mysleli. Cena plynu stoupá a ti, kdo plynem vytápějí, mají velký důvod k obavám a ptají se, zda má do budoucna vytápění plynem pro domácnost smysl. Čím je může domácnost nahradit?