1.Nejdříve zjistěte, jestli nedošlo k výpadku hlavního jističe nebo přepálení jističe. To se může stát v případě, že máte zároveň spuštěných několik elektrických spotřebičů - vaříte, perete, myje vám myčka a k tomu ještě koukáte na televizi. Tento případ je častý zejména ve starších domech s původním elektrickým vedením.
2.Poté zjistěte, jestli se výpadek stal jenom ve vaší domácnosti, nebo i v ostatních - jestli svítí venkovní lampy, jestli se svítí u sousedů apod. Pokud jste opravdu potmě jen vy, zkuste znovu nahodit hlavní jistič, který najdete vedle elektroměru. Problém by měl být vyřešen.
3. Pokud ale půjde o plošný výpadek elektřiny, nezbyde vám nic jiného, než počkat, až dodavatel elektřinu zase nahodí. Můžete zavolat na poruchové linky vašeho dodavatele, které najdete na jeho webových stránkách. Čísla na tři největší dodavatele jsme pro vás vypsali:
ČEZ - 840 850 860
E.ON - 800 225 577
PRE - 800 823 823
Jde pouze o poruchové linky, pro ostatní informace zavolejte na klasickou zákaznickou linku podle webu vašeho dodavatele.
Kde a jak zjistím odstávky elektřiny?
Jak si nastavím nové zálohy?

Naše spotřeba se v čase vyvíjí – a každá domácnost to má trochu jinak. Někdo v létě nespotřebuje skoro nic, jiný ohřívá a čistí bazén, takže má větší spotřebu než na podzim. A pak tu je topná sezóna, kde spotřeba bývá největší. Ta letošní navíc začala dřív než loni, proto je dobré kouknout s blížícím se koncem roku na to, jak se spotřeba vyvíjí. Hned si povíme, proč je to tak důležité.

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.