Na rozdíl od povinného ručení je havarijní pojištění volitelné. Jeho účelem je krýt škody, které vznikly na majetku pojistníka, konkrétně na jeho vozidle, nebo které utrpěl v důsledku provozu svého vozidla. Pokud škoda na vozidla vznikla kvůli chybě druhé osoby, pak se kryje z jeho povinného ručení. Ke škodě na vozidle může dojít nejenom kvůli havárii, ale také kvůli jeho odcizení, zničení, nebo poškození živlem a zásahem další osoby. Podle konkrétních produktů jednotlivých pojišťoven si lze vybrat kombinace těchto rizik, případně zvolit pojištění proti všem rizikům. Jako doplněk k havarijnímu pojištění lze zvolit připojištění, které může krýt například poškození čelního skla, přepravovaná zavazadla, nebo náklad, zdraví přepravovaných osob, nebo asistenční služby.
Výše pojistného odráží právě zvolená rizika, ale také typ, stáří a stav vozidla, zvolenou spoluúčast, bydliště pojistníka, frekvence platby, zvolená spoluúčast a to, zda se pojistník v minulosti podílel na nehodě.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i garáž/kůlnu v rámci nemovitosti?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?
Ceny mobilních tarifů jsou u nás velkým tématem. A není se čemu divit, Česko má jedny z vůbec nejdražších tarifů. Často se tak nabízí otázka, jak jsou na tom naši sousedé. Pojďme kouknout k těm vůbec nejbližším, na Slovensko. Kolik stojí neomezené tarify tam?
Krach Bohemia Energy a několika menších dodavatelů zasáhl přes milion zákazníků. Všichni se ze dne na den ocitli bez dodavatele elektřiny nebo plynu – a museli rychle hledat náhradní řešení. Jaká byla situace v ostatních evropských zemích? A platí i tady, že všechno zlé je k něčemu dobré?
Se spotovými ceníky se v praxi setkáváme stále častěji – a doporučuje je i řada dodavatelů. Ne vždy se ale vyplatí, je třeba zvážit pro a proti. Skutečně výhodné mohou být jen pro úzkou skupinu zákazníků. Kdy o nich uvažovat a kdy se jim raději obloukem vyhnout?