Zatímco povinné ručení si musí sjednat každý majitel, či provozovatel vozidla, havarijní pojištění je volitelné. Povinné ručení kryje škody, které způsobilo vozidlo svým provozem, například havárií, a to škody na vozidle druhé osoby, na jejím majetku, na zdraví, životě, dále pak ušlý zisk. Jde o škody, které vznikly kvůli provozu vozidla. Bez sjednaného povinného ručení nesmí vozidlo vjíždět na komunikace.
Z havarijního pojištění se hradí škody, které vzniknou na majetku pojištěného, může jít o škody vzniklé při havárii, kvůli živlům, odcizení vozidla, nebo vandalismu. Pokud škoda vznikla při havárii, kterou zavinila druhá strana, hradí se tato škoda z povinného ručení viníka.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i garáž/kůlnu v rámci nemovitosti?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.

Už pár dní platí nový zákon, který zásadně mění pravidla hry v ochraně osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. Zákon, který vstoupil v platnost 1. 11. 2025, je reakcí na evropskou směrnici NIS2 a slouží k její implementaci do českého práva. Na první pohled nová pravidla zasáhnou jen firmy a organizace, sekundárně se ovšem dotknou i běžných spotřebitelů. Pocítit to mohou nejen při každodenních nákupech na internetu, ale třeba i při cestách – ať už autem, vlakem, nebo třeba letadlem.

Zimní podmínky přinášejí situace, které se nám v létě nestanou. Pád na zledovatělém chodníku, sesuv sněhu ze střechy nebo třeba větve padající pod náporem sněhu. To je jen zlomek situací, které mohou způsobit úraz nebo velké škody na autech a dalším majetku. Které z nich pomůže vyřešit pojištění?