Zatímco povinné ručení si musí sjednat každý majitel, či provozovatel vozidla, havarijní pojištění je volitelné. Povinné ručení kryje škody, které způsobilo vozidlo svým provozem, například havárií, a to škody na vozidle druhé osoby, na jejím majetku, na zdraví, životě, dále pak ušlý zisk. Jde o škody, které vznikly kvůli provozu vozidla. Bez sjednaného povinného ručení nesmí vozidlo vjíždět na komunikace.
Z havarijního pojištění se hradí škody, které vzniknou na majetku pojištěného, může jít o škody vzniklé při havárii, kvůli živlům, odcizení vozidla, nebo vandalismu. Pokud škoda vznikla při havárii, kterou zavinila druhá strana, hradí se tato škoda z povinného ručení viníka.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i garáž/kůlnu v rámci nemovitosti?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?

Řízení, auta a vše s tím spojené bývá ještě dnes mnohými považováno za doménu mužů. Na ženy za volantem a jejich řidičské či parkovací dovednosti pořád vzniká řada vtipů. Ve skutečnosti si ženy sice možná méně věří, současně ale tolik nehavarují ani nepáchají bodové přestupky. Vyplývá to z řady průzkumů a statistik.

Naše spotřeba se v čase vyvíjí – a každá domácnost to má trochu jinak. Někdo v létě nespotřebuje skoro nic, jiný ohřívá a čistí bazén, takže má větší spotřebu než na podzim. A pak tu je topná sezóna, kde spotřeba bývá největší. Ta letošní navíc začala dřív než loni, proto je dobré kouknout s blížícím se koncem roku na to, jak se spotřeba vyvíjí. Hned si povíme, proč je to tak důležité.

Energetický regulační úřad (ERÚ) představil první návrhy na zvýšení distribučních poplatků. Alespoň přibližně už tedy víme, co nás v příštím roce čeká. Regulovaná cena sice poroste, oproti roku 2024 ale skutečně jen nepatrně.