Jaký je rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním?

Zatímco povinné ručení si musí sjednat každý majitel, či provozovatel vozidla, havarijní pojištění je volitelné. Povinné ručení kryje škody, které způsobilo vozidlo svým provozem, například havárií, a to škody na vozidle druhé osoby, na jejím majetku, na zdraví, životě, dále pak ušlý zisk. Jde o škody, které vznikly kvůli provozu vozidla. Bez sjednaného povinného ručení nesmí vozidlo vjíždět na komunikace.

Z havarijního pojištění se hradí škody, které vzniknou na majetku pojištěného, může jít o škody vzniklé při havárii, kvůli živlům, odcizení vozidla, nebo vandalismu. Pokud škoda vznikla při havárii, kterou zavinila druhá strana, hradí se tato škoda z povinného ručení viníka.



Podobné často kladené otázky

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Platební karty už v mnoha peněženkách definitivně nahradily dříve mnohem oblíbenější hotovost. Pokrok jde ale ještě dál – a i plastové karty se pomalu stávají minulostí. Čím dál populárnější jsou jejich virtuální alternativy, díky kterým můžete platit mobilem nebo hodinkami. Pro platby u online obchodníků jsou pak k dispozici i jednorázové virtuální karty, které zvyšují bezpečnost každé transakce.

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace je zjednodušeně sloučení několika půjček do jedné. Tím, že nebudeme úvěry splácet více společnostem, tak je jednak dostaneme lépe pod kontrolu, ale hlavně nebudeme platit všechny poplatky a v některých případech pak může dojít i ke snížení měsíční splátky, takže docílíme zajímavé úspory. Konsolidace je proto velmi dobrým nástrojem ve chvíli, kdy se vám půjčky tak trochu vymykají z ruky a vy ztrácíte nejen přehled, ale třeba i schopnost splácet. Jen si to všechno nezapomeňte dobře spočítat.

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Každoročně mění svého dodavatele až 400 tisíc odběrných míst. Zdánlivě složitý proces je ve skutečnosti velmi jednoduchý – a v ročním vyúčtování může přinést i desetitisícové úspory. Jak tedy získat lepší cenu, ať už u stávajícího, nebo nového dodavatele?