Jaký je rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním?

Zatímco povinné ručení si musí sjednat každý majitel, či provozovatel vozidla, havarijní pojištění je volitelné. Povinné ručení kryje škody, které způsobilo vozidlo svým provozem, například havárií, a to škody na vozidle druhé osoby, na jejím majetku, na zdraví, životě, dále pak ušlý zisk. Jde o škody, které vznikly kvůli provozu vozidla. Bez sjednaného povinného ručení nesmí vozidlo vjíždět na komunikace.

Z havarijního pojištění se hradí škody, které vzniknou na majetku pojištěného, může jít o škody vzniklé při havárii, kvůli živlům, odcizení vozidla, nebo vandalismu. Pokud škoda vznikla při havárii, kterou zavinila druhá strana, hradí se tato škoda z povinného ručení viníka.



Podobné často kladené otázky

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Jak zjistit PUK u Vodafone, T-Mobile a O2

Jak zjistit PUK u Vodafone, T-Mobile a O2

Snažili jste si neúspěšně vzpomenout na PIN kód a nakonec si zablokovali mobil? Pokud PIN třikrát zadáte špatně, telefon po vás bude požadovat PUK kód. Většina z nás v ten okamžik zjistí, že jej nemá uložený. A honem neví, kde hledat. Tento článek je návodem, jak zjistit PUK a kde ho najít u jednotlivých operátorů.

Přejít na detail článku
Vánoční nadílka od Vodafonu a T-Mobilu

Vánoční nadílka od Vodafonu a T-Mobilu

Před Vánoci se na nás slevy a akční nabídky valí ze všech stran. Obchodníci lákají na výhodnější nákupy vánočních dárků a zlevňují i některé služby. Se svými akcemi každoročně přicházejí také mobilní operátoři – a letošní rok není výjimkou. Pojďme kouknout, co si pro své stávající i nové zákazníky připravili Vodafone s T-Mobilem.

Přejít na detail článku
Známe výši distribučních poplatků pro rok 2026

Známe výši distribučních poplatků pro rok 2026

Energetický regulační úřad před pár dny vydal cenové výměry, kterými pevně stanovuje regulované ceny elektřiny pro příští rok. Ve své tiskové zprávě ERÚ uvedl, že průměrná domácnost si připlatí pouhé 1 %. Pojďme se ale podívat na jednotlivá distribuční území a sazby. Kdo si připlatí nejvíc, a kde naopak mohou zákazníci ušetřit?

Přejít na detail článku