Zatímco povinné ručení si musí sjednat každý majitel, či provozovatel vozidla, havarijní pojištění je volitelné. Povinné ručení kryje škody, které způsobilo vozidlo svým provozem, například havárií, a to škody na vozidle druhé osoby, na jejím majetku, na zdraví, životě, dále pak ušlý zisk. Jde o škody, které vznikly kvůli provozu vozidla. Bez sjednaného povinného ručení nesmí vozidlo vjíždět na komunikace.
Z havarijního pojištění se hradí škody, které vzniknou na majetku pojištěného, může jít o škody vzniklé při havárii, kvůli živlům, odcizení vozidla, nebo vandalismu. Pokud škoda vznikla při havárii, kterou zavinila druhá strana, hradí se tato škoda z povinného ručení viníka.
Můžu pojistit rozestavěnou nemovitost?
Můžu si pojistit i garáž/kůlnu v rámci nemovitosti?
Můžu si pojistit i vybavení v garáži nebo kůlně?
Blíží se začátek topné sezóny, což s ohledem na ceny energií znamená jediné. Pomalu nám končí období, kdy sazby bývají vůbec nejnižší a pravděpodobně porostou. Jak významný růst to bude? A kdy si zafixovat cenu elektřiny nebo plynu?
O změně pravidel o maximální hmotnosti osobních aut se diskutovalo už dlouho, teď na evropské půdě padlo finální rozhodnutí. Držitelé řidičského průkazu skupiny B tak budou moci sednout za volant těžších vozů. Novinka jistě potěší nejen výrobce elektromobilů, ale třeba i majitele obytných aut, kteří s limity u svých aut často bojují. Ale pozor, s vyšší hmotností se může pojit dražší mýtné nebo rychlostní omezení.
Bez online map už mnozí z nás na cesty vůbec nevyrážejí. Dávejte si ale dobrý pozor, jakou navigaci do mobilu volíte. Zejména při cestách do zahraničí. Třeba v Česku velmi oblíbený Waze vám tam může způsobit velké problémy. Kde všude a proč je jeho použití zcela zakázané, nebo minimálně lehce na hraně zákona?