Proč dodavatelé zdražují?

Cena elektřiny na burze v posledních měsících prudce roste. Pokud si dodavatelé nenakoupili elektřinu včas, musí těmto vysokým cenám čelit a tak zdražují, často i tzv. fixované tarify.

Obvyklé důvody vedoucí dodavetele ke zdražení elektřiny:

Dlouhodobá změna nebo prudký jednorázový výkyv ceny na velkoobchodním trhu
Dodavatel má konkurenční prostor pro zvýšení cen s cílem zvýšit vlastní obchodní zisk (marži)
Změna ceny a obchodních podmínek k výročí smlouvy (většinou zvýšení cen)
Bonita koncového zákazníka, jeho platební morálka apod.

Podobné často kladené otázky

S tématem souvisí

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Platební karty už v mnoha peněženkách definitivně nahradily dříve mnohem oblíbenější hotovost. Pokrok jde ale ještě dál – a i plastové karty se pomalu stávají minulostí. Čím dál populárnější jsou jejich virtuální alternativy, díky kterým můžete platit mobilem nebo hodinkami. Pro platby u online obchodníků jsou pak k dispozici i jednorázové virtuální karty, které zvyšují bezpečnost každé transakce.

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace je zjednodušeně sloučení několika půjček do jedné. Tím, že nebudeme úvěry splácet více společnostem, tak je jednak dostaneme lépe pod kontrolu, ale hlavně nebudeme platit všechny poplatky a v některých případech pak může dojít i ke snížení měsíční splátky, takže docílíme zajímavé úspory. Konsolidace je proto velmi dobrým nástrojem ve chvíli, kdy se vám půjčky tak trochu vymykají z ruky a vy ztrácíte nejen přehled, ale třeba i schopnost splácet. Jen si to všechno nezapomeňte dobře spočítat.

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Každoročně mění svého dodavatele až 400 tisíc odběrných míst. Zdánlivě složitý proces je ve skutečnosti velmi jednoduchý – a v ročním vyúčtování může přinést i desetitisícové úspory. Jak tedy získat lepší cenu, ať už u stávajícího, nebo nového dodavatele?