Tyto údaje máte napsané přímo ve smlouvě. Pokud ji nemůžete najít, nebo se ve všech těch číslech prostě neorientujete, můžete se podívat do webového portálu nebo aplikace vašeho dodavatele, zavolat na jeho infolinku, nebo se zeptat e-mailem.
Ve smlouvě zjistíte také to, jakou máte výpovědní lhůtu, nebo zda jste uzavřeli smlouvu na dobu určitou, nebo neurčitou. Pokud smlouvu na dobu určitou nevypovíte včas, má se za to, že hodláte pokračovat za stejných podmínek a automaticky se prodlužuje.
Přírodní katastrofy každoročně zasáhnou tisíce domácností. Vichřice, kroupy a silné bouřky často ničí vše, co jim přijde do cesty – a výrazně se podepisují na venku zaparkovaných autech. Pro takové případy se proto vyplatí mít sjednané pojištění, které případné škody pokryje a vy je nebudete muset platit ze svého.
V Česku máme na devět milionů odběrných míst elektřiny a plynu, jen 2,5 milionu z nich přitom za posledních 10 let změnilo dodavatele. Mnozí odběratelé mají pocit, že při jejich nízké spotřebě to nemá smysl – a tak zůstávají dlouhá léta věrni svému dodavateli. Je to ale skutečně dobrá strategie? Tady jsou dva příklady domácností s nízkou spotřebou.
Odpověď na tuto otázku se pravidelně snaží najít řada společností provádějících takzvané speedtesty. Tato měření rychlosti probíhají nejen v Česku, ale také v řadě dalších zemích po celém světě. Díky tomu máme poměrně dobrou představu, jak si ve srovnání s dalšími zeměmi vedeme – a také který operátor má nejlepší síť. Výsledky se ovšem různí. Zatímco v jednom měření zvítězil T-Mobile, v jiném byl o trochu lepší Vodafone.