Kdy musím dát výpověď dodavateli energií?

Odstoupení od dodávek elektřiny nebo plynu může mít více podob. Jiná pravidla platí pro předčasné ukončení smlouvy na dobu neurčitou, nebo určitou. U smlouvy na dobu určitou stačí podat výpověď po ukončení výpovědní lhůty, která nesmí být delší než tři měsíce. Tyto smlouvy bývají často uzavřené s ujednáním o automatické prolongaci (prodloužení), na to si musíte dát pozor a včas říct, že o další prodlužování nemáte zájem. Smlouvy na dobu neurčitou mají výpovědní lhůtu kolem 2 - 3 měsíců. Lhůty, kdy můžete dát výpověď, se dozvíte ve své smlouvě. V případě předčasného ukončení můžete čelit finančním sankcím od dodavatele. Vždy si zkontrolujte, jestli předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou váš dodavatel vůbec nabízí.

Podobné často kladené otázky

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Virtuální platební karty: Co to je a jak je používat?

Platební karty už v mnoha peněženkách definitivně nahradily dříve mnohem oblíbenější hotovost. Pokrok jde ale ještě dál – a i plastové karty se pomalu stávají minulostí. Čím dál populárnější jsou jejich virtuální alternativy, díky kterým můžete platit mobilem nebo hodinkami. Pro platby u online obchodníků jsou pak k dispozici i jednorázové virtuální karty, které zvyšují bezpečnost každé transakce.

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace půjček: Kdy se vám sloučení úvěrů vyplatí a s čím je třeba počítat?

Konsolidace je zjednodušeně sloučení několika půjček do jedné. Tím, že nebudeme úvěry splácet více společnostem, tak je jednak dostaneme lépe pod kontrolu, ale hlavně nebudeme platit všechny poplatky a v některých případech pak může dojít i ke snížení měsíční splátky, takže docílíme zajímavé úspory. Konsolidace je proto velmi dobrým nástrojem ve chvíli, kdy se vám půjčky tak trochu vymykají z ruky a vy ztrácíte nejen přehled, ale třeba i schopnost splácet. Jen si to všechno nezapomeňte dobře spočítat.

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Jak získat lepší cenu energií aneb Boj o zákazníky pokračuje

Každoročně mění svého dodavatele až 400 tisíc odběrných míst. Zdánlivě složitý proces je ve skutečnosti velmi jednoduchý – a v ročním vyúčtování může přinést i desetitisícové úspory. Jak tedy získat lepší cenu, ať už u stávajícího, nebo nového dodavatele?