Co když nemám povinné ručení?

Vozidlo bez povinného ručení nesmí vjíždět na komunikace. Pokud při silniční kontrole policista zjistí, že pro vozidlo nikdo neuzavřel pojištění, může jeho majiteli či provozovateli uložit pokutu 5 000 až 40 000 korun. Povinné ručení se běžně dokazuje tzv. zelenou kartou, kterou je při kontrole řidič povinen předložit. Připomeňme, že pokuta mu hrozí i tehdy, pokud kartu předložit nemůže. Tehdy mu hrozí pokuta 1500 až 3000 korun. Pokud vozidlo neprovozujete, neplatíte povinné ručení a značky jste neodevzdali do depozitu, můžete zaplatit na pokutě až 20 000 korun. Pokud byste s nepojištěným vozidlem havarovali, budete hradit veškeré škody, které kvůli havárii vzniknou.

Podobné často kladené otázky

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Jak zjistit PUK u Vodafone, T-Mobile a O2

Jak zjistit PUK u Vodafone, T-Mobile a O2

Snažili jste si neúspěšně vzpomenout na PIN kód a nakonec si zablokovali mobil? Pokud PIN třikrát zadáte špatně, telefon po vás bude požadovat PUK kód. Většina z nás v ten okamžik zjistí, že jej nemá uložený. A honem neví, kde hledat. Tento článek je návodem, jak zjistit PUK a kde ho najít u jednotlivých operátorů.

Přejít na detail článku
Vánoční nadílka od Vodafonu a T-Mobilu

Vánoční nadílka od Vodafonu a T-Mobilu

Před Vánoci se na nás slevy a akční nabídky valí ze všech stran. Obchodníci lákají na výhodnější nákupy vánočních dárků a zlevňují i některé služby. Se svými akcemi každoročně přicházejí také mobilní operátoři – a letošní rok není výjimkou. Pojďme kouknout, co si pro své stávající i nové zákazníky připravili Vodafone s T-Mobilem.

Přejít na detail článku
Známe výši distribučních poplatků pro rok 2026

Známe výši distribučních poplatků pro rok 2026

Energetický regulační úřad před pár dny vydal cenové výměry, kterými pevně stanovuje regulované ceny elektřiny pro příští rok. Ve své tiskové zprávě ERÚ uvedl, že průměrná domácnost si připlatí pouhé 1 %. Pojďme se ale podívat na jednotlivá distribuční území a sazby. Kdo si připlatí nejvíc, a kde naopak mohou zákazníci ušetřit?

Přejít na detail článku