Jan Strmiska | 16. 9. 2020

8 způsobů, jak si měřit čas při práci na home office

Makáte doma kvůli koronaviru, ale nikdo vám to nevěří? Jak to dělat co nejefektivněji.

Práce doma může být skvělá, ale musíte dodržovat jistá pravidla. Dnes nabídneme možnosti, jak si nejlépe hlídat odpracovaný čas a nedarovat zaměstnavateli zbytečně ani hodinu života navíc. Klasický způsob je tabulka na papíře nebo někde v Excelu, kam si zapisujete, kolik hodin jste pracovali na jaké činnosti. Možná to po vás už stejně chce zaměstnavatel. A pokud pracujete úkolově, je to měření zase extrémně důležité pro vás. Neděláte něco zbytečně dlouho? Naštěstí existují různé chytré aplikace, které ušetří zase váš čas, který spotřebujete na měření. Ano, je to tak trochu Hlava XXII naruby. :-)

Jednoúčelové měřiče času

Když chcete jednoduchost

Toggl

Jen anglicky, základní verze zdarma

Asi nejpopulárnější jednoúčelová aplikace pro měření času práce u počítače. Umí i automatické trackování, vytváří grafy a přehledy pro lepší představu efektivity a můžete to skvěle integrovat do dalších komunikačních nástrojů, jako je třeba Trello. Už v základní verzi zdarma pro pět uživatelů je možné určit jednoho šéfa (administrátora), který může sledovat statistiky a aktivitu ostatních uživatelů. Vyšší placené verze mají pak integraci kalendáře, zadávání a sledování plnění svých cílů a další funkce.



Toggl umí pracovat i s vaším kalendářem včetně mobilu a automaticky počítá čas jednotlivých událostí.
Toggl umí pracovat i s vaším kalendářem včetně mobilu a automaticky počítá čas jednotlivých událostí.
Foto: Toggl.com



Costlocker

Česky a anglicky, základní verze zdarma

Český systém. Pro týmy do čtyř lidí zdarma. Oblíbená funkce je nastavení cílů a budgetu projektu. Také se v něm dobře sleduje efektivita jednotlivých pracovníků a na kom se už prodělává. Oblíbené u lidí v marketingu.

Everhour

Jen anglicky, od 8 USD měsíčně

Jeden z mnoha dalších jednoúčelových zahraničních měřičů času. Dobře komunikuje s Asanou, Trello, Basecampem a dalšími nástroji.

Hours

Jen anglicky

Aplikace specializující se na iOS a uživatele počítačů Mac. Zde je link do App store.

Rescue Time

Jen anglicky, od 6 dolarů měsíčně/uživatele

Tohle funguje podobně jako aplikace od Google a Apple „Čas u obrazovky“. Rescue Time běží na pozadí vašich přístrojů a sleduje čas, který strávíte na internetu, na facebooku a ve Wordu atd. Můžete si dávat i výzvy, jako že denně chcete strávit tři hodiny práce bez webového prohlížeče. Můžete si dokonce i natvrdo blokovat některé stránky a dostávat varovné notifikace, například když příliš dlouho prokrastinujete na instagramu. :-) Je to tedy fajn automatizovaný přístup, ale trochu jiného než produktového typu. Skvělé pro lidi, kteří mají problém se sebekázní a soustředěním.



Příklad měření času českou aplikací Freelo o které píšeme dále.

Freelo automaticky nabídne fakturaci. Vypočítá ji na základě času odpracovaném na projektech.

Aplikace pro organizaci projektů (a také času)

Pro tyhle služby je měření vašeho času jen jedna malinkatá z obrovské hromady funkcí, které to umí. Jsou postavené především na spolupráci v týmu. Takže zvlášť pokud pracujete na týmovém projektu (a skoro vždy jste na někom online závislí), hodí se vám to dvojnásob.

Freelo

Kompletně česky i anglicky, základní verze pro 2 aktivní projekty a 2 uživatele je zdarma

Vyšší verze aplikace pro organizaci projektů Freelo je od 590 korun, ale ta je už pro neomezený počet uživatelů. A hlavně, tenhle software umí opravdu skvělou komunikaci mezi týmy nebo právě lidmi rozptýlenými na home officech. Freelo je populární česká služba. Umí z naměřených hodin rovnou i vystavit fakturu a je to plnohodnotný způsob sledování času stráveného nad úkoly. Umí také okamžitě násobit hodinovky časem pro přesnější sledování nákladů. Projekty i To-Do listy mají rozpočty, od kterých se ukrajuje (odečítá) natrackovaný, tedy utracený čas z limitu, který jste si zadali. Můžete do toho samozřejmě i ručně vykazovat čas a náklady. Každý uživatel může mít i svoji různou hodinovou sazbu, která se při vykazování násobí s časem. Pro týmy nedocenitelné. V reportech výkazů pak zjistíte, co by šlo už fakturovat, na jaké práci jste nejvíc vydělali a nebo co mělo příliš vysoké náklady a je to potřeba změnit.

Asana

Jen anglicky, neumí česky, základní verze pro jednotlivce je zdarma

Dost podobné jako Freelo. V některých ohledech i přehlednější Jde ale o globální službu, která samozřejmě neumí česky. Možná ji ale používají vaši dodavatelé a pak si samozřejmě vyberte to samé, co mají ostatní. Asana je každopádně velký a robustní nástroj, který používají i ty největší korporace. Od původní myšlenky lepších stopek jsme se už posunuli trochu daleko – pokud s podobnými nástroji teprve začínáte a neumíte anglicky, tohle na vás může být na začátek až příliš komplikované.

Easy project

Česky i anglicky, základní verze za 149 Kč / uživatele a měsíc

Další český projekt fungující v globálním cloudu. Kromě měření času z toho pak umí i vytvořit výkazy odpracovaných hodin, reporty a má kalendář. Easy project je vhodný i pro průmyslové podniky a řešení, protože obsahuje dobré produktové nástroje pro jednoduché úkolování obyčejným přetažením drag & drop, stejně jako v Trello. U Easy projectu se tyto nástroje jmenují Scrum, Agile, WBS i Gantt.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Jak na svém koníčku vydělat peníze

O nás: Kalkulátor.cz je srovnává ceny elektřiny a plynu. Je to první projekt podobného typu v ČR, který je opravdu fér. Na Kalkulátoru všechny výpočty srovnání dodavatelů elektřiny, nebo plynu fungují okamžitě, nemusíte se přitom bát otravných telefonátů. Spočítejte si svou slevu ihned v našem kalkulátoru energií.

Můžete teď ušetřit tisíce korun ročně. Naše výpočty zahrnují všechny aktuálně dostupné tarify na trhu a u vybraných dodavatelů energií jsme schopni zajistit plynulý přechod bez jakékoli vaší námahy. Neplatíte nic navíc, k ničemu se u nás nezavazujete, peníze na náš provoz získáváme jinak. Smlouvu máte přímo s dodavatelem. Spočítejte si svou slevu ihned v našem kalkulátoru energií.

Caflou - all-in-one systém

Využdímejte svůj potenciál naplno díky komplexnímu systému pro plánování práce, času a řízení týmů, projektů, financí i vztahů se zákazníky. Sledujte a plánujte cash flow, fakturujte bez námahy. Ušetřete čas i peníze díky automatizaci práce.

Nástroj Caflou je vhodný pro malé a střední firmy a dále živnostníky.