Můžu si v rámci pojištění domácnosti pojistit i kolo?

Ano, můžete. Pozor však na podmínky. Kolo musí být odcizeno doma. Může přitom jít o nebytové prostory, jako je garáž, sklep nebo terasa. U některých pojišťoven se ale do toho nezapočítává sklep, byť soukromý, společná chodba či další společné nebytové prostory ani venkovní prostor. Na trhu se však už začaly objevovat i pojištění domácnosti, které kryjí i krádež za zdmi domácnosti, třeba typicky u hospody nebo u supermarketu.

Všechny pojišťovny se však shodují na jednom. Pokud ke krádeži vašeho kola dojde, je nutné, abyste tuto událost ohlásili na Policii ČR. Ta s vámi následně musí sepsat protokol, ve kterém bude uvedeno, jak bylo vaše kolo zabezpečeno, kdy ke krádeži došlo apod. To, že pachatel musel překonat překážku, aby vaše kolo odcizil, musíte dokázat vy. Důkazem může být vylomený zámek, odvrtaný zámek, vyražené dveře atd.

Podobné často kladené otázky

Objevte více v Magazínu Kalkulátor.cz

Mobilní operátoři na Slovensku: Volají naši sousedé levněji?

Mobilní operátoři na Slovensku: Volají naši sousedé levněji?

Ceny mobilních tarifů jsou u nás velkým tématem. A není se čemu divit, Česko má jedny z vůbec nejdražších tarifů. Často se tak nabízí otázka, jak jsou na tom naši sousedé. Pojďme kouknout k těm vůbec nejbližším, na Slovensko. Kolik stojí neomezené tarify tam?

Přejít na detail článku
Čtyři roky po krachu Bohemia Energy: Jaký byl vývoj a komu se vzniklá situace vyplatila?

Čtyři roky po krachu Bohemia Energy: Jaký byl vývoj a komu se vzniklá situace vyplatila?

Krach Bohemia Energy a několika menších dodavatelů zasáhl přes milion zákazníků. Všichni se ze dne na den ocitli bez dodavatele elektřiny nebo plynu – a museli rychle hledat náhradní řešení. Jaká byla situace v ostatních evropských zemích? A platí i tady, že všechno zlé je k něčemu dobré?

Přejít na detail článku
Spotové ceny: Vyplatí se vaší domácnosti?

Spotové ceny: Vyplatí se vaší domácnosti?

Se spotovými ceníky se v praxi setkáváme stále častěji – a doporučuje je i řada dodavatelů. Ne vždy se ale vyplatí, je třeba zvážit pro a proti. Skutečně výhodné mohou být jen pro úzkou skupinu zákazníků. Kdy o nich uvažovat a kdy se jim raději obloukem vyhnout?

Přejít na detail článku