Martin Thienel | 9. 9. 2025

O2 zaznamenalo sérii výpadků: Co se stalo a jak jsou na tom ostatní operátoři?

Pokud patříte mezi víc než pět milionů zákazníků O2, pak vám zřejmě nemohla uniknout série srpnových výpadků. Třikrát během jediného týdne nefungovalo volání ani mobilní internet. A to napříč celou republikou. Proč k výpadkům došlo a jak jsou na tom ostatní operátoři?

Hned začátkem srpna zaznamenali zákazníci největšího českého operátora tři větší výpadky, které trvaly vždy několik hodin. Některé přitom zasáhly až třetinu z nich a znemožnily především volání nebo používání internetu v mobilu. Operátor informacemi spíše šetřil. Při prvním výpadku se pravděpodobně jednalo o softwarovou chybu, která zasáhla centrální část sítě. Druhý z výpadků s tím prvním úzce souvisel, protože vznikl v rámci nápravných prací na síti. Samotný operátor jej označil jako „krátké zakolísání mobilních služeb“, přestože mnoho zákazníků opět hlásilo několikahodinové problémy.

Další výpadek měla na svědomí optimalizace sítě. Na četné stížnosti zákazníků odeslané prostřednictvím sociálních sítí tehdy operátor reagoval krátkým prohlášením: „Aktuálně optimalizujeme výkon naší sítě, aby fungovala co nejlépe. V průběhu prací může krátkodobě trvat sestavení hovorů trochu déle nebo docházet k občasnému snížení rychlosti načítání dat. Děkujeme za pochopení a za možné komplikace se Vám omlouváme.“

Zajímavé bylo, že zatímco někteří uživatelé se nikam nedovolali, jiní nezaznamenali vůbec žádný problém – a to klidně i v rámci jedné vesnice. Kromě tří plošných výpadků pak někteří pociťovali problémy i v dalších dnech. Vyplývá to z portálů Výpadky24 nebo Downdetector, kde mohou lidé přímo hlásit aktuální problémy se službami. I z komentářů jednotlivých uživatelů je pak jasné, že se nejednalo o jednorázovou záležitost, ale o vleklejší a opakující se problémy.

Hledáte spolehlivější tarif?

Porovnáme pro vás nabídky a najdeme nejlepší poměr ceny a nabízených služeb.

Výpadky se nevyhýbají nikomu, O2 aktuálně vede

Optimalizace sítě je samozřejmě běžným úkonem, který musí provádět všichni operátoři. Pokud má ovšem dojít k narušení služeb, pak je standardem, že operátor své zákazníky předem upozorní. V tomto případě se nic takového nestalo, v O2 pak navíc zvolili i poněkud nešťastné načasování. Na optimalizaci sítě jistě existují i lepší časy než dopolední hodiny všedního dne.

Problémy se přirozeně nevyhýbají ani ostatním operátorům, jen v loňském roce zaznamenal T-Mobile dva větší výpadky, Vodafone pak musel řešit jeden. Letos však oba zůstávají bez výraznějších potíží. Obecně tak platí, že z „velké trojky“ českých operátorů má v posledních letech největší problémy s mobilní sítí právě O2 – a letošní léto je pro největšího operátora zvlášť smolné. Když si k tomu přičteme fakt, že Česko má druhý nejdražší mobilní internet v EU, není divu, že zákazníkům začíná docházet trpělivost.

Schváleno: Martin Thienel, Kalkulátor.cz

NačítámNačítám