Asistenční služby jsou většinou součástí cestovního pojištění automaticky. Je ale dobré se přesvědčit, že vaše pojištění opravdu asistenční službu zahrnuje.
Pokud se vám stane úraz nebo onemocníte, asistenční služba vám poradí, co máte dělat, na co máte z pojištění nárok nebo na jaké zdravotnické zařízení se obrátit. Rovněž vám může pomoci v komunikaci s lékaři, pokud se s nimi nedokážete domluvit kvůli jazykové bariéře. Operátoři asistenční služby ovládají též cizí jazyky.
Telefonní číslo na asistenční službu je dobré si uložit a mít ho na dovolené pokud možno vždy u sebe. Většinou ho najdete napsané na kartičce, kterou k cestovnímu pojištění obdržíte od pojišťovny.
Asistenční služby zajišťují pro pojišťovny buď specializované firmy, nebo má pojišťovna vlastní asistenční službu.
Uvažujete o změně operátora? V první řadě záleží především na vaší motivaci. Pokud vám jde o lepší pokrytí nebo chcete mít stejného operátora jako další členové vaší rodiny, pak může být tento krok dobrou volbou. Jak to ale je v případě, že vám jde hlavně o cenu?
Itálie je zemí, která má turistům co nabídnout. V zimě široké alpské sjezdovky, v létě moře. A samozřejmě i krásná historická města, ikonické cyklistické trasy nebo prvotřídní gastronomické zážitky. Není divu, že sem každoročně vyrážejí desítky tisíc Čechů, nejčastěji autem. Aby ovšem italská dovolená zůstala nezapomenutelným zážitkem jen v tom nejlepším slova smyslu, neměli byste před cestou zapomenout na cestovní pojištění ani povinnou výbavu. Základem je pak dobře naplánovaná trasa.
Měníte dodavatele elektřiny nebo plynu? Nejste sami. Každoročně takový krok podstoupí téměř půl milionu odběratelů. Hlavní motivací přitom bývá úspora, která se často pohybuje v řádech tisíců, někdy dokonce i desetitisíců korun ročně. Klíčové ovšem je vybrat si spolehlivého dodavatele a podepsat s ním férovou smlouvu. Pojďme kouknout na to, jak taková smlouva vypadá a co obsahuje.